Gå til innhold

Hva gjør svigermor som du IKKE liker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har hun :

Gått fra sønnen min på stellebordet og mens han satt i badekaret .

Ga han jordbærsyltetøy på smokken når han var 6 uker

Ga han en sitronskive når han var 6 mnd

Prøver å gi han dårlig samvittighet når han ikke gjør som hun vil , type : du er et dårlig barnebarn ,vil ikke ha deg som barnebarn lenger ol ..

Når hun kommer hit tar hun over hele huset , går rundt med fingeren for å sjekke hvor godt jeg har vasket og tørket støv , men det er aldri bra nok . Sist hun var her sa hun at det var ikke rart at jeg gjemte meg på badet sånn som det så ut her hjemme .Og hun lurte på om jeg ikke skammet meg ? det var før hun sa hei ... Og huset var nyvasket .

Går i vaskekurven min og i klesskapet mitt .

Banker ikke på før hun kommer inn på soverommet .

Jeg er så GLAD for at hun bor langt unna og ikke er her så ofte ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Heldigvis ikke så ille her.. Men her er min liste:

-blander seg inn i livet vårt: som hva vi skal gjøre i ferien vår, hva vi skal gi babyen og spise, hvordan bleieskiftet skal gjøres, hvilken kirke vi skal gifte oss i.. Ja, alt mulig egentlig..

- er veldig opptatt av at datteren min skal være en liten prinsesse. Som ikke kan ha noe som helst i "gutte"farger. Har hun en blå smokk er det heelt feil. Jeg fortalte at jeg ikke likte med dukker når jeg var liten, at jeg var/er guttejente. Å det skal ikke datteren min bli, hun skal leke med dukker enten hun vil det eller ikke!

Det er egentlig mye bare i den bestemte situasjonen..

Irriterende at hun ikke kan la oss få bestemme over våre egne liv..

Btw.: svigerfar er enda verre!

Skrevet

Svigerfaren min er bare ekkel han , spes når han drikker .

Han blir dødligfornærmet om jeg ikke stirrer han inn i øynene og han klår på meg , men det er sånn at han tilfeldig kommer bort i puppen min og ikke tar bort hånda med en gang , skal ha 150 klemmer ol.. Veldig ekkelt :(

Skrevet

Ler når folk har alvorlige sykdommer som f.eks kreft

Gjør forskjell på barnebarna til både bursdag og jul.

Spør meg hver gang vi møtes om jeg er gravid.

Er liten hjelp i, engang da vi behøvde barnevakt fordi faren min var livstruende skadd og lå på intensiven hadde vi lite lyst og ta med en 3 åring dit, men fordi hun ikke ville passe han i 2 timer så måtte vi bare ta han med.

Skrevet

Hm, hadde noen klaget på hvordan det var vasket hjemme..Da hadde de sannelig fått høre det...og fått beskjed om hvor døren UT var!!

Skrevet

skryter uhemmet til alle at hun er bestemor...på papiret, men bidrar aldri med bestemorting som feks komme på besøk, leke med ungene eller tilby seg å passe ungene når vi spør. Har spurt 2 ganger iløpet av de 3 årene vi har hatt barn, og begge gangene ungikk hun å svare,begynte å snakke om andre ting. Kjekt med engasjerte besteforeldre som skryter over barnebarna, men som ikke benytter seg av å kunne bli kjent med dem(en smule frustrert i dag kjenner jeg)

skulle ønske at vi ikke hadde bygget hus her han kommer i fra, men heller der jeg er i fra ...da hadde det vært andre boller med avlastning gitt!!!

Skrevet

Snakker altfor mye om penger... penger penger penger....hele tiden. Hun er nok lei seg for at de ikke har allverdens penger, når de arvet hennes foreldre var det ikke snakk om annet...

Da en venn av oss brått ble revet bort, ble ikke facebook-profilen fjernet med en gang. Hun spurte om ikke den kunne fjernes da hun syns det var så ekkelt at bildet av vår venn dukket opp på hennes profil. Hun var også venn med vår venn (av en eller annen grunn jeg ikke skjønner..) Av respekt for partneren som satt igjen sa jeg at det var ikke noe jeg ville engang tenke meg å hjelpe henne med! det er opp til den som er etterlatt. Respektløst!

Leverer jentungen etter pass skitten og fæl, gjerne med full bæsjebleie.

Røyker altfor mye, tar seg for mye til rette når hun er på besøk, hjelper aldri til med å rydde opp det rotet hun lager. Feks. lager seg et brødmåltid, men setter ikke pålegget inn igjen i kjøleskapet.. Svett ost er jo sååååååå godt! NOT!

Men burde jo være glad for at hun avlaster oss med ungene innimellom...

Skrevet

Serverer hermetiske erter til all slags middagsmat og lyver om penger.

Det med ertene kan jeg fint leve med, men det med pengene er litt slitsomt. Hun maser hele tiden om hvor dårlig råd hun har, og glemmer glatt at mannen min/ sønnen hennes hjelper henne med selvangivelsen så vi vet at hun har et par millioner på bok...

Skrevet

Stakkars dere som har svart på denne tråden. Det finnes virkelig mye rare mennesker rundt omkring, og tenker da at jeg har en super svigermor:)

Det verste jeg kan si om henne, er at hun er forferdelig dårlig til å legge sammen klær, og når hun setter inn i oppvaskmaskinen, ser det ut som det er kastet inn uten mål og mening:)

Hadde jeg hatt en svigermor som enkelte av dere har, hadde jeg ikke vist henne mye gjestfrihet, og hun hadde ikke fått passe barna etter slik oppførsel som HI svigermor presenterte.

Skrevet

- at hun drikker for mye (noe som egentlig bare er trist)

- at hun slenger med leppa om alle rundt seg... generelt negativ

Egentlig en super dame, men dessverre har det skjedd ting som har gjort henne bitter og sur.

Skrevet

Har egentlig ei veldig koselig svigermor jeg:) Hun blander seg ikke, roter ikke, og bryr seg ikke om fjerting, raping og rot:p Hun er veldig jordnær:)

MEN det som irriterer meg er at hun alltid syter over at hun har dårlig råd, men alikevell drar hun ofte til syden ol.. Og at hun forskjellsbehandler sønnene sine. Altså min samboer og broren hans.. De hadde mistet faren sin for en stund siden. Og hadde tilbragt dag og natt på sykehuset.. Da kom svigermor for å støtte dem. Tok de med på peppes pizza for å få litt "avveksling".. Da skulle de ordne seg buffet. 99kr pr person.. Da sa hun til den ene broren at hun kunne spandere på han da.. Men ikke på samboeren min..(samboeren min er eldst med fem år) Det er sånne småting hun gjør som gjør meg rasende! Kunne hun virkelig ikke bruke 99kr på eldstesønnen sin også da!? Det verste var vell at hunhadde overført penger til broren dagen før.. Broren sa: "men du trenger jo ikke å betale for meg. Du satt jo inn penger til meg igår".. Alt dette hørte samboeren min. Huff!!

Også irriterer det meg veldig at de ikke SNAKKER sammen! Både mora, broren og samboeren min er "overfladiske"

Snakker aldri om ting som betyr noe liksom. Snakker kun om hva de har sett på tvn osv.. Om samboeren min blir irritert over noe mora sier eller gjør, så gud forby at hun skal få vite det! Sånt blir jeg irritert over! Må da gå ann å si meninga si til nærmeste familie. Så det er jo ikke rart de ikke er særlig nære...

Skrevet

For en drittkjærring svigermora di høres ut som

HI, ikke ok oppførsel, hadde satt foten ned! Min er umulig å forholde seg til, liste lang, ikke det at hun er et dårlig menneske men hun mangler sosiale antenner og sliter med psykisk helse! Har minimal kontakt, kun det jeg må og som mannen min og jeg er enige om. Han er forøvrig helt enig..

Skrevet

Svigermora mi gjør ingenting, dessverre... Hun døde for over 5 år siden, 4 år før det første barnebarnet kom. Hun var verdens fineste, snilleste menneske, og hun gledet seg enormt til å få barnebarn. Dessverre mistet vi den gang, og etterpå fikk vi ikke klaff før det hadde gått flere år. Er virkelig lei meg for at hun ikke fikk oppleve gutten vår, hun hadde blitt ei super bestemor!

Skrevet

Da ha jeg et tips til deg som gjør at hun kanskje blir ganske flau over å gå gjennom vaskekurven og lignende. Ta å legg noe frekt undertøy der. Og gjeeerne kjøpe en type latex truse til mannen din og legg der med vilje slik at hun finner det om hun snoker. Det vil neppe friste henne å se for seg sønnen sin i svart latex.

Skrevet

Det er bra for meg å lese slike innlegg for da skjønner jeg at jeg alt i alt er ganske heldig.

Jeg irriterer meg nok endel på svigermor, men er nok alikevel heldig. Irriterer meg over at hun ikke kommer oftere på besøk, at hun bruker 6-7 timer på å lage en middelmådig middag og vi ofte ikke spiser før i 22-23 tiden, og jeg irritererer meg for at hun stadig kommer med argumentetet "mine barn overlevde jo" når jeg er opptatt av sikkerhet i bil o.l.

Også blir jeg flau på hennes vegne når hun baksnakker som hun skulle gått på ungdomskolen" Herlighet, tydelig at hun har fått ny pupper", "jøss, så pen hun PLUTSELIG ble, hun som alltid har vært så stygg" om venninner som har fått plastisk kirurgi o.l Da blir jeg helt stille, sier ingenting. Synes det er flaut at en på 65 år sladrer på den måte. Who cares liksom. Iallefall ikke jeg.

Skrevet

Min svigermor er død. Det liker jeg slett ikke.

Skrevet

Det min svigemor gjør som jeg ikke liker er at hun "har ikke tid" til å være bestemor, hun kommer aldri på besøk, hun ringer aldri, inviterer aldri til seg. Hun har litt nok med seg selv å det hun driver med. Vi prøver ofte å få henne hit eller dra til hun, men passer aldri. Og hun bor bare 10min unna.

Litt trist for hun kjenner ikke barnebarna sine når hun bare ser de noen timer her og der i større sammenhenger.

Skrevet

Min svigermor er et mareritt!

Hun blander seg opp i barneoppdragelsen hele tiden, behandler unga som babyer selvom de er 5 og 11.

Snakker ustanselig om x-kona til sønnen sin (min samboer), og skryter uhemmet av henne hele tiden selvom hun faktisk ikke gjør så mye spesielt bra.

Hennes venninnes barn er alltid mye bedre enn både meg og sambo uansett hva det er snakk om.

Hun er et rotehue og sutrehue uten like... Er aldri koslig å ha henne her på besøk, ei heller å besøke henne.

Hun har viet hele sitt liv til å manipulerer både sin sønn og mann, og de stoler blindt på at alt hun sier og gjør er riktig.

Hun er ekspert i å psyke ned sønnen sin og får han til å ha dårlig samvittighet selvom han ikke har gjort noe galt.

Sier noen i mot henne, blir hun trassig og sutrete og griner seg til vilja si likevel.

Jeg skulle ønske hun bodde laaaaaaangt unna!

Selv har jeg kuttet all kontakt, ønsker ikke å ha henne i mitt eller mine barns liv. Dette er jo selvfølgelig tungt for sambo, men det er bare sånn det måtte bli.

Han tar med sine barn fra tidligere på besøk dit, mens jeg og våre barn enten blir hjemme eller drar på besøk til noen andre.

SVIGERMONSTER fra HÆLVETE!

Skrevet

Min svigermor kritiserer leggetiden til sønnen min, ("at han kan legge seg så tidlig"), måten jeg holder hjemmet mitt, det er aldri rent nok etter hennes standard. hun gir han nøtter selv om sønnen min er allergisk. Hun valser inn i hjemmet vårt som om hun har betalt for det, og er veldig opptatt av hva alle tjener. Hun har så dårlig råd selv sier hun, men ha dyr bil... DET skal hun. Hun kommer med sårende kommentarer, som går på utseendet. Og hun oppfører seg som hun er 25 år, og klager og maser om at jeg må dra på fest. for når hun hadde småunger var hun ute hver helg hun. jeg vet ikke hvor mange ganger hun har lagt ned sønnen min uten å fikse bleien, så når jeg tar han opp om morran så er han helt uttissa fordi bleien ikke var festet. Svigermora mi var kjempe grei, FØR vi fikk barn. nå klarer jeg ikke trynet hennes lengre.

Skrevet

Hun er for lite flink til å melde fra om sine behov og er redd for å si i fra om ting og gi råd. Jeg forteller henne stadig at hun bare må si det hun mener og at jeg setter pris på hennes erfaring og kunnskap.

Skrevet

Min svigermor gjør ikke alltid som vi vil når det gjelder barna, men de har tross alt bare en bestemor og bestemor skal få lov til å være bestemor. Hadde selv en fantastisk bestemor da jeg vokste opp og unner barna mine det samme. Hvis jeg skulle virkelig kritisere henne så er det nok for at hun ikke er så flink til å vaske, men det er jo ikke slik at man vasser i møkk hos henne så hvis jeg føler tranger drar jeg over gulvet når jeg er der.

Skrevet

-Blander seg VELDIG i hvordan vi vil oppdra barna. Om en av ungene gjør noe som ikke er ok, så sier jeg ifra til barnet att sånn gjør vi ikke. Barnet slutter, men da føler svigermor att dette må HUN ta tak i, så da begynner hun rett og slett å kjefte på barnet. Det syns jeg ikke er greit. Altså... Om hun passer de og de gjør noe de ikke skal, så må hun selvsagt si ifra til dem, men om vi (jeg eller mannen min) er der, så gjør vi jo det selv (uten att det er behov for att hun hever stemmen).

-Ringer flere ganger hver dag for å høre hva barna gjør på og hvor mye de har vært ute den dagen!..også vil hun gjerne ha kontroll på om jeg og mannen min har vært på treningssenteret den dagen eller om vi evt. har gått /jogget en tur hvis ikke...! Hun er også veldig intr. i å vite hvor mye barna sover om natta. Hvor mange ganger babyen har spist i løpet av natta, om noen av de andre to har vært våkne og evt. hvorfor og hvor lenge.

-Kommer innom nesten hver dag når hun er på vei hjem fra jobb. Det er akkurat når vi spiser middag. Hun får tilbudet om å spise sammen med oss, men som regel skal hun hjem å lage middag til mannen sin. Men da stiller hun seg opp og ser på mens vi spiser(samtidig som hun småspiser fra ungene sine fat).

-Blander seg i hvordan vi bruker penger(hun syns vi skal spare på ALT, og helst bare arve klær og utstyr til barna) . Hun fikk nesten anfall når vi kjøpte trampoline med sikkerhetsnett, for sånt hadde vi virkelig ikke råd å bruke penger på(..men da hadde vi jo heller ikke kjøpt det) !

-Spør aldri om det er greit att hun tar med barna på ting, bare informerer om att hun SKAL det.

-Hadde tenkt å ta med seg 5 barn (1 av mine) på tur i en liten båt med påhengsmotor. UTEN redningsvester. Mitt barn ble igjen på land sammen med meg...

-Ga babyen min på 4 uker fløteis. Når han var 6-7 uker ga hun en bit oliven (!!) og når han var 10 mnd. syns hun det var helt forsvarlig og greit å gi han ett kyllinglår som han selv kunne sitte og ta biter av (med skinn, ben og det hele altså)... +++

-Om hun tar med noe på besøk (en kake f.eks.) ,så tar hun med restene hjem. Det syns jeg rett og slett er flaut... Har man med noe på besøk til folk, så lar man jo restene være igjen?

-Syns jeg er overhysterisk fordi jeg forholder meg til anbefalingene når det gjelder graviditet (f.eks. ikke drikke alkohol, unngå rått kjøtt osv.), men når det er hennes egen datter som er like hysterisk da er det helt naturlig.

-Forskjellsbehandler de barnebarna som bor nær og de som bor lenger unna. De som bor her får aldri noe utenom jul og bursdag, mens de som bor lenger unna får overraskelser hele tiden, hun tar de med på shopping hver gang de er her eller hun er på besøk hos dem (og det er ganske ofte ,selv om de bor ett stykke unna) sånn att hun kan kjøpe alt de peker på av både klær og leker.Og når de andre barnebarna er her på besøk gjør de aldri noe galt, mens de som bor her i området aldri gjør ting godt nok.

-Blir nesten litt sjalu når mine foreldre har barna på overnatting eller tar de med på noe og kan finne på å si sånt som: "ååå, har dere vært hos bestemor og bestefar dere da? Det var jo ikke noe gøy!" til barna når de har kommet hjem (for hun er selvsagt klar til å komme på besøk med en gang de kommer inn døra hjemme)

...Kunne sikkert fortsatt i det uendelige... Men...

Virker kanskje bare som filleting, men etter 7 år med utrolig mange sånne ting, så har det rett og slett blitt LITT for mye!

-Forresten, poenget med bilstol skjønner hun ikke.. Hun mener att den 11-12 år gamle som hun har arvet er mer enn god nok. Selv om den både er gammel og har for kort rygg i forhold til barna hun trykker oppi!

Skrevet

Hun er überopptatt av slanking og vekt, og snakker mye om det. Har kommentarer som gjør at det virker som vi forer ungen med godter og loff, hvilket vi ikke gjør. Men hun gjør så mye bra ellers, at jeg lar henne ha denne lasten i fred. Værst er det at hun sårer mannen min med disse vektkommentarene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...