Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Jeg har lenge vært 60% sykmeldt pga vonde og mange kynnere. Er nå 31 uker, og i løpet av påsken har jeg bl.a. opplevd at jeg fikk regelmessige, vonde kynnere hvert 9/10 minutt i 1 1/2-2 timer. Jeg merker også at jeg er mer sliten, og da får jeg antydninger til svangerskapsdepresjon. Mannen min synes ikke jeg bør jobbe mer, og ber meg dra til legen i morgen. Jeg vet at legen min ikke vil ha problemer med å gi meg sykmelding (sist jeg var der fikk jeg omtrent bestemme selv siden jeg har så mye kynnere). Men kjenner jeg får dårlig samvittighet og bør prøve litt til... Jobber jo bare 40 % (med hjemmekontor innimellom) ,så det er liksom ikke vits i å jobbe mindre. Hva synes dere?
happybaby&mamma Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 dette er det vel egentlig bare deg selv som kan avgjøre meninger rundt å ta en sykemelding kan være mange.. lytt til kroppen, det er jo viktig at babyen har det bra, og blir i magen så lenge som mulig
rosehip Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Hei:-) Jeg er helt enig med mannen din. Har det på samme viset som deg ang kynnere - ofte og vonde. Fikk kynnere tidlig i svangerskapet, akkurat slik som i forrige svangerskap. Ble rådet av både lege og jordmor å slutte helt i jobb da jeg var 27 uker på vei. Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Jobbe kan man gjøre senere. Det viktigste nå er å ta vare på barnet og deg selv. Lykke til:-)
Mamma til tre? Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Jeg anbefaller sykmelding, ut fra min erfaring. Jeg presset på med 30% stilling de siste ukene før permisjonen, mannen ville at jeg skulle ha 100% og legen var veldig lydhør. Jeg var så sliten de siste ukene på jobb, bare tullete. Har vært i så mye bedre form og mye gladere etter at jeg gikk ut i permisjon. Og mye mindre vondt! Sovet bedre, er mye mer klar for å få baby nå enn for tre uker siden. Jeg angrer litt på at jeg insisterte på å være i jobb, kunne spart meg selv mye "vondter" og depping. Men det er jo bare du som kjenner din kropp, bare sier jeg har erfart at å stå på for hardt kom det i grunn ikke noe ut av...
Liaes Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Da jeg var hos legen for ett par uker siden, er 28+4 idag, så ble jeg sykmeldt ut svangerskapet, blandt annet fordi jeg har masse kynnere og det blir ikke akkurat noe færre av de. Føler ikke selv at jeg har så mange kynnere, kanskje 30stk i løpet av en dag, til tross for at jeg går hjemme, så legen ville absolutt ikke ta noen sjangser siden to av søstrene mine har født før uke 36... Men føler du at du må slappe av mer så be om sykmelding! Det er masse bedre for babyen at du slapper av og er trygg på at du ikke sliter deg ut, enn at du skal gå og bekymre deg for om kynnerene blir verre ect..
tre små knotter Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Jeg har også blitt overtalt til å be om full sykemld. Jobber 80 % nå og er på vei inn i uke 34. Jeg har forsovet ikke noen plager bortsett fra at jeg har ingen energi.. egentlig kunne jeg tenke meg å jobbe til "the bitter end", men kroppen sier bare stopp! Jeg får heller begrave min dårlige samvittighet og høre på mannens mening for en gangs skyld!
Alida*Englebarn Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Hei! Bare du vet, bare du føler og bare du kan bestemme hva som er viktig for deg. Dårlig samvittighet er en illusjon vi selv skaper, ikke noe andre kan kjenne på utenpå, se eller være lei seg for. Gjør det du selv føler er riktig og legg samvittigheten der den hører hjemme:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå