Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Har to gutter på 3 og 7 år, og vi skal i konfirmasjon og feire 17 mai i år. Vanligvis har de vært kledd i nye klær til 17 mai, men klær som kan brukes vanlig seinere. Bomullsbukse, som blir 17 mai fin med en skjorte til, men som fint kan brukes på skolen med en genser osv. Men siden vi skal i konfirmasjon også, må vi nesten ha noe som er penere. Er ikke så veldig fan av slike festdrakter som alle har, og dressene jeg har kikket på blir fort veldig bryllupsfine. Med brokadevest ol. Finnes det en mellomting ? Har dere tips til hva vi kan kjøpe til gutta ? Gjerne link.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 hvis du ikke synes penbukse/penskjorte er fint nok og dress er for fint, så vet jeg sannelig ikke.....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Lilleknott her bruker dressbukse (kjøpes på hm eller cuus..) og skjorte. Da er han pyntet, samtidig som han ikke har full pakke med slips, vest og dressjakke:) Dressbuksen brukes til bursdager, jul, 17.mai og andre ting som kreves pynting. Til jul hadde han mørk lilla skjorte med sløyfe, til 17. mai blir det samme buksen, men en lys skjorte. Enkelt og greit:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Har også kjøpt penklær på bl.a Cubus. Mine gutter har gjerne hatt en penbukse pluss skjorte og slips, ingen dressjakke. Mer enn bra nok til både konfirmasjon og 17.mai.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 HI her. Altså, penbukse som i bomullsbukse/sommerbukse. Slike som er enkle, pene men som helt greit kan brukes også etter festen, og tones ned med annet tilbehør. Dress med brokadevest blir veldig "brudesvenn" synes jeg, og det er det de stort sett selges som også. Men kanskje jeg skal sjekke om cubus har noen dressbukser da, og ha en skjorte og kanskje cardigan til. Takk for tips.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Jeg har ikke sett en eneste dress med brokadevest jeg da..... HM, Cubus, Lindex ol har vanlige dresser til gutter. NameIt har også ordinær svart dress. selger bukse, vest og jakke i løse deler. Sparkjøp har også dresse i alle mulige varianter.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Ok, takk for svar. Hi her. Om man søker på dress+gutt får man opp noen nettsider. Adorables og et par andre nettbutikker. Der er det brokade i lange baner. Har ikke tatt butikkrunde enda, for har ikke hatt tid - men skjønner at det er det som er løsningen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_23/PID-211004(SparBase).aspx http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_23/PID-211008(SparBase).aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå