Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Og skjønner hvorfor (overføring osv) Men hva gjør man? Forteller og slipper lufta ut av ballongen (vil heller dø?) Ber om å få bytte terapaut? (Dumt når man har hatt samme i flere år og da må begynne "på nytt") har mest lyst å bare drite i å gå der.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Hvis du egentlig ikke har store problemer, kan du vel slutte? Eller kan hende du har desperat behov for en terapeut?
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Forteller. Du kan be om å gjøre det skriftlig. De er vant til det, og det er - tro det eller ei - nyttig som et utgangspunkt for videre jobbing.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Huff, akkurat det svaret jeg ikke ville ha. For uansett hvor vanlig det måtte være, så er det jo forferdelig pinlig! Hva er nyttig egentlig? Forelskelsen? Eller at jeg forteller? (skjønte ikke den) hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Jeg går jo selvsagt ikke for moroskyld;) hi
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Å utforske hva overføringen består i, hvilke relasjoner som har lignet osv. Jeg fikk en lang forklaring fra familiens psykodynamiker en gang, men kortversjonen er jo at det blir en inngangsport til relasjonsutforskning. Utforskning av opplevelsen å fortelle kan jo også si en del om hvordan du forholder deg til egne emosjoner.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Aha. Er det akseptabelt å gjøre det via sms? Vi bruker sms til kontakt utenom timer (avlyse/flytte timer, ordne resepter osv) har ikke lyst til å gjøre det face to face, og dersom jeg tar med et brev/lapp til time, så er jeg jo tilstede når han leser det. hi
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Det meste er vel akseptabelt, men tror du det er enklere å gå til neste time etter en slik sms enn det er å be om at han leser et kortfattet brev mens du sitter der? Som sagt, de er vant til det. Jeg tenker vel kanskje at det er bedre å hoppe i det, men det vet jo du best. Lykke til i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Tusen takk for svar. Du har sikkert rett. Om jeg tar med en lapp til time, blir det jo "ordnet opp i" der og da, og da slipper jeg å gå å gru meg.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Sa fra i dag. Det gikk mye bedre enn fryktet. Han tok det veldig fint. Føler meg 100kg lettere - og er merkelig nok ikke fult så forelska lenger (bare litt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå