Gå til innhold

Dere med småbarn:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere pynt fremme? Jeg er en liten interiørfreak, og liker å pynte. Har derfor satt frem litt pynt, og tenker at jeg kan lære ungen på snart to å holde seg unna. Mannen i huset er litt irritert på meg, han synes det er drykt å måtte ta ungen bort fra pynten hele tiden. Men jeg synes ikke det skal se helt tomt ut her,bare for at ungen ikke skal ha noe ugang å gjøre.

 

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ikke fått enda, men jeg kommer til å gjøre det samme som deg :)

Skrevet

Har fire barn, og fortsatt duk/løper på bordet.. litt stasj må jeg jo ha fremme ellers blir jeg gal... men det jeg er glad i setter jeg høyt.. så kan de bryne seg på småtterier fra kjedebutikkene....;) så blir jeg ikke så lei meg når noe knuser... bare en unnskyldning til å kjøpe litt nytt.. Så lærer de fort, og trenger ikke være veldig gamle for å forstå hva de kan leke med, og hva som bare kan stå...

Skrevet

Jeg har allrid hatt fremme, men kun ting de kan leke med.

Skrevet

Ni, ingen duker eller pyntesaker her...har heller ikke gulvtepper og har skinnsofa, for jeg har grisegutter. Jeg har jo noen planter da og en og annen vase, men ikke noe av verdi...

Skrevet

han er bare 4 mnd enda, men jeg kommer til å ha litt ting fremme rett og slett for å lære han at det ikke er lov å røre.

Selvfølgelig ikke de dyreste tingene, men ting som tåler å gå i bakken.

Skrevet

Har ei på 1 år som piller og peller på det meste så jeg har tatt bort pynt, duker og blomster. Og så har jeg satt frem ting hun kan pille på. Så her pynter vi for tiden med sleiver i vinduskarmene, ødelagte fjernkontroller på bordet og noen bokser i hyllene. Veldig pent, hehe;) Men hun syns det er morsomt å få lov,det er så kjedelig å bare få "nei" når hun vil røre, og det varer sikkert bare en periode.

Skrevet

Jeg skulle også lære ungen å ikke røre.... Uansett hvor mye jeg prøvde, funka det ikke. Og jeg er sterkt imot fysisk maktbruk mot barn (som f.eks knipsing) så jeg endte med å ta bort.

Skrevet

Når småen var rundt ett år så tok jeg vekk pyntegjenstander fra bord, tv-benk osv. Det var fordi hun var så utrolig nysgjerrig, og ville smake på alt. Etterhvert tok jeg fram en og en ting også øvde vi på å bare se på tingen og kjenne på den, uten å ta den i munnen. Nå er hun 2,5 år, og plukker fremdeles på pynten, men tingene går ikke i munnen og blir heller ikke ødelagt. Veldig dyre og/eller uerstattelige ting lar jeg stå steder hun ikke får tak i det.

Skrevet

har en gutt på 10 og en på 3 år, og har alltid hatt stående framme pynt! Eneste jeg har gjort er å sette ting som er verdt noe (i pengeverdi eller affeksjonsverdi) høyere opp, og noe annet litt lavere. Har aldri hatt store problemer med at de har ødelagt noe, men så klart har det skjedd at noe har havnet i gulvet. -og ja, noen få ting har blitt knust.

 

Syns forresten at det er slitsomt å få besøk av unger som kommer fra hjem der alt blir ryddet vekk... Det fordi de ikke har lært at ting skal stå i ro hjemmefra!

Skrevet

Jeg har fire barn, og med alle sammen har jeg hatt en liten periode hvor jeg ikke har brukt duk. Kan bli ganske vondt om de drar i en duk og får noe tungt i hodet eller på tærne. Men ellers har jeg da ikke fjernet noe som helst jeg..

 

Nå er yngstejenta akkurat fyllt 2 år og vi har løper på bordet, blomster og lysestaker her. Har aldri vært noe problem.

 

Har selvfølgelig vært perioder hvor de har plukket litt på lysestaker osv, men da har jeg rett og slett bare hatt noen billige lysestaker fra ikea på bordet så ingen krise. Aldri blitt knust noe.

 

Har et ganske avslappet forhold til dette, og har noen puttet legoklosser i telysestaken er det da bare å rydde de vekk etterpå. Hvorfor lage noe problem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...