Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Er det egentlig mulig? Går på veggen snart
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Alvorlig? 8 sovetabeletter? Hvilket merke, om jeg tør spørre? Du er klar over at det er overdosering på høyt plan? Og ja, det er egentlig mulig. Men et tips er jo å legge seg...skru av daten, f.eks...skru av lyset, under dyna, og ligg der til du sovner
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Du må jo fortsatt ikke ta 8 stk! Og antagelig er det vel bare en innsovningstabelett.... om dette er noe du sliter med så bør du jo ta kontakt med legen, dersom du ikke allerede er under oppfølgning...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Nei, men hva skal man gjøre. Jeg har ikke sovet på (telle) over 80 timer. Jeg kommer til å tørne snart. Og i nøden spiser fanden fluer (eller sovetabletter)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Joda, jeg forstår det... Men jeg er bare bekymret for inntaket siden det er så høyt... Hvorfor har du ikke sovet? Får du bare ikke sove, har det skjedd noe, er ungene syke...?? Er du alene med barn? Ta en lang varm dusj, drikk en kopp med varm te, og legg deg under dyna. Og selvom du våkner, så bare ligg der. Det er like viktig for kroppen å hvile som det er å sove. Man kan slippe unna mye søvn hvis man bare hviler nok.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Gå og legg deg igjen. Ikke det lureste å sette deg foran pcen Du kan evt. legge deg på sofaen og se på tv. Det pleier jeg å gjøre når jeg ikke får sove, setter på History Channel eller noe annet kjedelig. Sovner som regel ganske raskt da. Tv er bedre enn PC, for på PC kreves det mer våkenhet. Om du ikke får sove inatt, vil jeg anbefale deg å ta en tur til legevakten imorgen og få deg noen skikkelige sovetabletter. Å gå uten søvn så lenge er virkelig ikke bra. Håper du får sove
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Veldig glad jeg ikke er deg i morgen, for å si det sånn. Håper du har noen som kan ta deg av barnet/a mens du er i koma.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Koma? Halveringstiden er bare et par timer. Og jeg tok to klokka ni, og seks halv elleve. hi
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 HI, jeg håper du ikke har ansvar for barn akkurat nå, uansett hvor mange tabletter du tar eller ikke tar. Det er en alvorlig belastning for kropp og psyke og gå så lenge uten søvn, og man nærmer seg fare for psykose. Ring legevakten om du er alene, og krev hjelp. Eller vent til i morgen om du synes det er ok. Men ta for guds skyld ikke vare på noen barn akkurat nå!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 den er go, skal gjøre mitt ytterste for å ikke ta vare på dem;)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #14 Skrevet 25. april 2011 Ikke ta vare på noen nå? Hva er det for et råd.? Ja vel du tok 8 sovepiller i går som du sa de går fort ut av kroppen. Hvilke piller går du på? Hjelper ikke to er det ikke vitsi og ta fler, det samme om du våkner på natten ikke ta mer. Jeg bytter mellom stilnoct og imovane ellers så får jeg samme problem som deg. et annet råd er å ta pillen og gå til sengs med en gang, svelg med vann. Ikke spis like før og etter du har tatt pillen da virker den ikke. Ta gjerne kontakt med meg privat om du trenger å si hei.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #16 Skrevet 25. april 2011 Spørsmålet er vel helst hvorfor får du ikke sove? Jeg var nylig på ett kurs om stressmestring og lærte følgende triks for å tømme hodet: Pust dypt inn (slik at magen går ut) via nesen. Hold pusten litt,og pust ut gjennom munnen. Gjenta 5 ganger. Hold håndflatene opp mot deg,og hendene mot hverandre.Dunk dem forsiktig sammen slik til du ikke har en eneste tanke igjen i hodet. Så kan du prøve å legge deg igjen;-) Funket for meg:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #17 Skrevet 25. april 2011 Jeg vil si at etter 8 sovetabletter burde HI ikke ta seg av barn nei, hvordan formen er i dag skal jeg ikke uttale meg om. Men det er en kjensgjerning at det er vanlig med litt hangover etter slike piller, så må dere jo bare rope ut om halveringstid i øst og vest for min del. Jeg vil heller fokusere på at du er så teit at du ikke søker hjelp før, å gå 80 timer uten å sove er helt forferdelig for kropp og sjel. En hadde kanskje håpet på mer selvinnsikt og ansvarsfølelse, siden HI tydeligvis har barn, men selvfølgelig, mye av vettet forsvinner når du ikke har sovet ordentlig på en stund. Men det er jo igjen bare en understreking av poenget mitt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #18 Skrevet 25. april 2011 Hva vet du om hun har søkt hjelp eller ei? Hvem tror du hun har fått sovepillene av f.eks?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #19 Skrevet 25. april 2011 Sovetabl. virker ikke alltid på meg heller,men tar jeg for mange (over 4) kaster jeg bare opp..Jeg har imovane og stilnoc. Men når jeg har slike netter,står jeg opp igjen og leser litt og bare slapper av litt,og kjenner på at jeg er trøtt,så tar jeg en ny evt 1,5-2tabl og leser litt på sengen,evt bare slår av lyset,dette kommer an på ting rundt meg,som tanker og hvordan det ellers er.Altså om jeg sliter med enten samboer eller meg selv..Har adhd med tilleggsdiagnoser depresjon og angst. Du bør få deg noen timer på puten,som en over her sa,så hjelper det å bare og ligge og slappe av i sengen.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #20 Skrevet 25. april 2011 Det er ikke så mye akutt hjelp å få 08:18. Det eneste legevakten kan bidra med er allergipiller (vallergan), og evt en innleggelse for å dopes ned og sove. Men slike ting er der gjerne kø på, og demet vanskelig å få til (avhengig av hvor man bor i landt f.eks). Mange sykehus legger heller ikke inn mennesker på helligdager, (på psykiatriske) uten at det er tvangspasienter.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #21 Skrevet 25. april 2011 fortsatt våken jeg. Vært på legevakten. Fikk bare flere piller (imovane) hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå