Prinsessemamma x 2 Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Pr. i dag bor vi 200 meter fra skolen, gjennom en skogsti og dermed uten trafikk. Vi er på flyttetanker da vi ønsker oss noe litt større, men i det området vi har sett ut må barna ta skolebuss. Det er en plass med "en million unger" i eneboliger, rekkehus og blokk, så jeg vil anta at skolebussen vil være full av unger som skal på og av på samme sted. Men vi kviser oss ettersom vi har så god skolevei slik vi bor nå. Hva om barna mister bussen en dag? Hva med mobbing? En hel masse å vurdere. Vi vil antakeligvis kjøre til og fra for det meste uansett, men ønsker ikke at barna skal være avhengig av oss til en hver tid. Noen her som sender barna på skolebussen hver dag? Hvordan opplever de det?
tvkrus Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 jeg har to som tar skolebuss hver deg . De går i 3 og 4 trinn . siden de gikk i 2 og 3 trinn har de tatt bussen alene ,vil si etter vi har dratt på jobb. De har ikke mistet bussen ennå ,men noen ganger har de ikke rukket å bil med bussen oppover ( bussen kjører forbi oss og henter noen legger innenfor oss og snur å kommer tilbake tar ca 10 min ) de liker å være med oppover pga noen veninder går på der. tja fullt er det fungerer greit så klart det er noen konflikter innimellom . De har egene buss møter på skolen med såførene og tar opp proplemer. Har faste plasser hjem på busen egen buss kø til hver buss rute . egen bussvakt ved påstiging på skolen og vi skriver i meldeboka de dager de ikke skal på buss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå