Gå til innhold

Hva tenker dere om denne jenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har to barn, med to forskjellige menn. Hun er bare 23 år, eldste barnet er fem, og minste barnet er to. Hun er forlova med far nummer to.

Vi har vært naboer i tre år nå, og har bare sett henne en gang på trilletur, og en gang ute med eldste barnet. Jeg har vært mye hjemme i permisjon og sykemelding. Jeg vet eldste ser mye tv, og spiller mye ds. Eldste har bare ei venninne som hun leker med.

hun har ingen utdanning, hun har ikke sertifikat, og hun har ikke jobb. Barna går deltid i barnehagen, noe som sikkert er bra. Mannen hennes jobber. Han er på samme alder.

Jeg synest det er så rart liv denne jenta har valgt å leve. Det er så totalt fremmed for meg. Lurer på hvorfor det er blitt slik for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er rart? Hun høres ut som ei helt vanlig jente, kanskje bortsett fra at hun ikke jobber eller studerer, men det er ikke noe uvanlig

Skrevet

Undrer meg mer på hvorfor i allverden du henger opp i henne. Har du ikke et eget liv? Det er da vel ikke din sak hvordan de velger å leve livene sine...

Skrevet

Jeg tenker: Stakkars henne som har slike hønsenaboer som er så besatt av livet hennes at hun bretter det ut på et åpent nettforum.

Videre tenker jeg: Håper hun flytter snart, slik at hun slipper å ha deg i nærheten.

Skrevet

Da jeg var 23 år så var jeg i fødselsperm med barn nr to. Var gift med far til mine 2 barn.

Vi eide rekkehusleilighet sammen og hadde hver vår bil. Jeg var vel normalt ute med barna, noen dager var vi ute hele dagen, andre dager var vi inne. Gikk på tur daglig da.

Lurer på om noen av mine naboer satt der og diskuterte meg opp og i mente på et nettforum...

Skrevet

Lurer mer på hvorfor du som er i perm. og som er mye sykemeldt har overskudd til å følge så mye med på hva naboen foretar seg, hvor mye hun er ute, hvor mye barna ser på tv osv.

Skrevet

Jeg tenker at hun ikke nødvendigvis har valgt å få barn i så tidlig alder, og iallfall ikke planlagt å få barn med to forskjellige?

At hun hverken har utdanning, jobb eller sertifikat kan være en stor del av årsaken til at hun ikke er så mye ute med barna. (Man får IKKE mer energi av å suse rundt hjemme uten mål og mening, dersom du innbiller deg dét?) Syns forøvrig det er synd, både for henne selv og for barna hennes, dersom de ikke får frisk luft og mosjon stort sett daglig..? At eldste spiller mye ds og ser mye tv er vel neppe uvanlig, men likevel trist i mine øyne. Altfor mange barn kaster bort mye tid foran diverse skjermer. I likhet med sine foreldre? Men at jenta bare har ei venninne som hun leker med, er da slett ikke unormalt for et barn på fem år?!?? Mange barn på denne alderen har ikke egne venner, kun barna til foreldrenes venner, kusiner og fettere o.l..

At barna hennes går i barnehage er jo bra, da får de masse sosial stimuli, samtidig som hun har muligheten til å gjøre andre ting. Kanskje søker hun på jobb as we speak?

Hvorfor denne undringen over naboen? At mennesker har ulike liv kan da umulig være nytt for deg, med mindre du selv er ca 8 år?

Skrevet

Det er da utrolig mye folk skriver her inne som de bare undrer seg over, så ikke så rart at HI skriver et slik innlegg. Selv så var jeg mye dårlig tidligere i graviditeten så jeg og 2 åringen var en del inne. Da tenkte jeg faktisk at naboen kanskje lurte på hvorfor vi var så mye inne..

Trilletur? Enkelte liker ikke trilleturer. Selv har jeg bodd i huset vårt i et halvt år nå og har vel vert på 2 (?) trilleturer ca hehe.

Tv og ds er veldig vanlig for 5 åringer. Ikke alle som har foreldre som elsker skogsturer, syns tv er fy fy, og mener at barna må ha maaange venner..

Skrevet

Hehe.. Så gøy.. Tror dette innlegget er om meg gitt.. Synes naboen virket litt over gjennomsnittet nysgjerrig ja...

Jeg kunne forklart meg her og nå, og hvis HI er et normalt mennekse hadde hun mest sannsynlig fått dårlig samvittighet..

Men, jeg lar deg heller lure og tro at jeg er lat.

Vi sees i oppkjørslen!

Skrevet

Jeg er ikke spesielt opphengt i henne, kjenner henner ikke, og vet ingenting om henne, annet enn hva jeg ser, og hva jeg blir fortalt.

Har ei venninne som kjenner henne litt da de har barn på samme alder. Jeg var på besøk hos min venninne i dag, hun bekymrer seg litt for det eldste barnet, og er egentlig litt dømmende, mener barnet blir understimulert.

Jeg har ikke vært så veldig dømmende, men når jeg tenker på det så har denne jenta gjort valg som er fryktelig ulike mine egne valg. Hennes liv er nå veldig ulikt mitt liv både nå og i alle fall ulikt når jeg var på den alderen, jeg kjenner faktisk ingen som har gjort tilsvarende valg.

Jeg kjenner ingen som har fått to barn, uten jobb, uten utdanning, og som er i ulønna permisjon i åresvis.

Vi skal flytte, så hun skal slippe å bo attmed meg resten av livet, om det er slik at det er så ille å undre seg over andre mennesker. Synest det er lov å være litt nyskjerrig på andre. Tviler på at ingen av dere sinte her, undrer seg over naboer, kollegaer eller andre rundt dere!!?

Skrevet

Men du forventer vel virkelig ikke at alle skal velge det samme som deg? Går du og undrer deg over alle som ikke har likt liv og tatt de samme valgene som deg selv?

Understimulert? Vel, det er vel ikke akkurat uvanlig og det finnes mye verre ting man burde bekymre seg over når det gjelder barn

Skrevet

Jeg håper ikke jeg har slike frekker naboer som DEG HI som bryr seg så mye om andre...er ikke det slitsomt?

Hadde du sett at barna hadde det vondt, eller noe slikt men å faktisk følge med på at barna ser på tv eller at mor ikke jobber?? Nei,vet du hva..rull inn!!

Det at hun ikke jobber kan være mange årsaker, kanskje hun er syk? Hva vet du? Kanskje hun er ensom og ikke orker være så mye ute med barna?

Jeg synes objektivt at det er trist hvis barn ikke får være ute, og at foreldrene aldri triller tur eller er på lekeplassen med barna, men hva kan jeg gjøre med det da? Ringe BV?!

Kanskje du kan innvitere henne med ut på trilletur da eller lekeplassen?

Eller er du kanskje for god til det du?

Skrevet

HaHa! Er det ingen som ser at naboen faktisk har svart lenger oppe! =o

den er leeii!

Skrevet

HI: Du er nok en ordentlig skravlekjærring! Hvordan i all vedren kan du vite hvor mye hun er ute og hvor mye barna ser tv/spiller ds osv ut i fra at du har en venninde som har jevnaldrende barn? Jeg regner med (håper) du har et mer innholdsrikt liv enn å stå foran vinduet/døra hele dagen for å følge med på hva naboen gjør. Hun vennina di er nok glad i å prate litt hun også.. Sånne som deg skaper sine egne historier og hører kun det dere selv vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...