Gå til innhold

Vaske tøysko- maskin eller for hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best tro?

Tenker på slike lave basketsko typer. Har vært på hyttetur i saltvann og sand med 3 krabater;)

Skoene er ganske nye, men det ser ikke slik ut nå...

Noen som har vasket tøysko og har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasket mine på 40 grader, høy vannstand (vet ikke om det er nødvendig), og lav sentrifugering. Det var kattepiss på de, så enten var det maskinvask eller bosset, jeg hadde ikke planer om å vaske de for hånd. Det funket bra det.

Skrevet

Hi

Takk for svar- da prøver jeg det:)

Men hva mener du med høy vannstand? Ekstra mye vann? Har en slik knapp...

Lav sentrifugering var nok lurt:)

Skrevet

Jeg trykket inn den knappen ja. Jeg har også et eget program med høy vannstand. Aner ikke om det er nødvendig da, men gjorde det sånn for sikkerhetsskyld. Jeg er ikke akkurat Martha Stewart. (Selv om skoene overlevde og ble rene og pene)

Skrevet

Hi

Martha Stewart-hehe:)

Nei, men jeg stoler på deg jeg:)

Mener på at jeg har vasket tøysko i maskin før, men er litt kjedelig å ødelegge 3 par sko på en kveld liksom.

Men tar risikoen jeg!

Skrevet

Jeg også vasker tøysko, vesker, bager osv i maskin på lav tempratur og sentrifuge. Vi har egetprogram for ytterjakker som jeg ofte bruker på slike ting, men så lenge du skrur ned på tempratur og sentrifuge så går det nok helt fint. På sko tar jeg alltid ut sålene hvis de er av ull og vasker de for hånd men jeg tror ikke du trenger det. Bager tar jeg ut plata i bunn fordi den ofte har papp inni. Men det spurte du jo ikke om heller hehe!

Skrevet

Hi

Hehe- kjekt å vite om jeg skal vaske en veske en dag da:)

Men hva tror dere kloke damer da- 40 eller 30 grader?

Vil jo gjerne ha de renest mulig, men kanskje best med 30 så de ikke blir ødelagt..

Skrevet

Jeg ahr gjort begge deler, komme litt an på om maskinen tåler det. Samboer har ikke særlig små sko så der har jeg håndvasket og altt de ligge litt i en bøtte med vaskemiddel.

Skrevet

Martha Stewart her: jeg tror ikke det er stor forskjell på 30 og 40 grader i forhold til om de blir ødelagte. Jeg tok 40 på mine, men her snakket vi tross alt kattepiss.

Skrevet

HAr ikke så mye erfaring men jeg vaska et par hvite tøysko i maskinen..skulle ikke gjort det..de var av en eller annen grunn så si helt gule da jeg tok dem ut, men kanskje jeg gjorde noe galt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...