Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 ..og istenenfor den aller-aller nærmeste familie, så fikk du et storbryllup?? Dvs slektningene dine hadde ordnet til fest mm og invitert slekt og venner??
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Hadde absolutt IKKE likt det! Vi ville ha et lite og intimt bryllup med kun de nærmeste og ville blitt fly forbanna om noen hadde kuppet den viktigste dagen i livet vårt!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Enig med 18:47, hadde blitt skikkelig sinna hvis noen hadde gjort det og visst at vi ikke ønsket det sånn.. Hadde men med andre ord ønsket et stooort bryllup men ikke hatt råd til mer enn de nærmeste og noen i familien hadde laget i stand sånn at fler kunne komme og hjulpet til økonomisk ser jeg ikke problemet.. Personlig syns jeg det hadde vært litt flaut om noen måtte bidratt økonomisk for at vi skulle fått drømmebryllupet, da hadde jeg heller spart opp noen år og giftet meg når jeg hadde råd selv
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Nei, et er vel en grunn for at dette paret har valgt et lite bryllup.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Du tuller ikke med bryllup!! Aldri i verden!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Slike forventninger og slike farer var grunnen til at vi bare stakk av og ikke sa noe som helst før et par dager i forkant. Vi giftet oss på tinghuset med forlovere og spiste grillmat et par dager før vi reste på en 2 ukers ferie :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Jeg liker ikke slike overraskelser, og hadde jeg valgt et lite bryllup, hadde det garantert vært fordi jeg ville ha det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Vi hadde ett lite bryllup og giftet oss på Tinghuset. Hadde blitt veldig sint om noen hadde ødelagt dagen vår. Tror faktisk ikke jeg hadde kunnet tilgi det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Er det noen som har gjort det med dere HI eller er dere de som tenker å gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 HI Nei, vi gjor det motsatte, inviterte rubbel og bit.... Puttet kostnader inni boliglånet og lot det stå til... Forøvrig kostet det oss ikke så mye mer enn 60000 kr, med 109 til middag og tilsammen 149 til "kaffi". Folk ble invitert før de rakk å tenke tanken, på at vi kunne komme på "giftetanker!" Det er vel snakk om et par med "dårlig" økonomi, iallefall så prioritere de ikke å lage til stort bryllup.. For de står i starten på husbygging... ..OG, det er ikke jeg som skal "overraske" noen... Men hadde vært ok, dersom dere "egentelig" kunne tankt dere stort bryllup, men lot det være pga kostnader?? Organisert som "spleisebryllup,"av de som hadde lyst å møte opp/være med på det??
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 Ikke ok, aldri i verden! Om det er noe dere ønsker å gjøre så må dee iallfall ta det opp med de som skal gifte seg på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #13 Skrevet 24. april 2011 Jeg syns ikke mang gjør dette uansett om dere mener tanken er god. Kan være at de bruker husbyggingen som unnskyldning til å slippe stort bryllup. Mange som ikke vil ha det, men finner på en unnskyldning slik at andre ikke skal bli sure.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #14 Skrevet 24. april 2011 Jeg hadde ikke likt det... Valgte selv å ha ett lite bryllup med bare aller nærmeste fam. (oss+barna, våre foreldre ,søsken m/følge (evt. barn) og besteforeldre) og jeg hadde syns det var ganske trist om noen "ødela" det med en sånn overraskelse.... Og når det gjelder økonomi, så kan faktisk ett lite bryllup koste like mye som ett stort (vi hadde bare 32 gjester på restaurant med 3 retters middag+kaffi og kaker+drikkevarer, søsteren min hadde over 100 gjester, leide ett stort lokale, bestilte koldtbord ,fikk slekt og venner til å bake kaker og kjøpte inn en del drikkevarer. Vårt bittelille bryllup ble faktisk dyrere enn det store)... Så er jo ikke nødvendigvis pga økonomi det blir valgt å ha det lite...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Jeg hadde elsket det. Har virkelig skrapt sammen det vi nå har til bryllup, og endt opp med å ha råd til ca 70 gjester. Ville helst invitert absolutt alle, men økonomien tilsier ikke det
Gjest Yunie Skrevet 24. april 2011 #16 Skrevet 24. april 2011 Svigermor kuppa bryllupet til eksen og meg. Vi skulle bare være oss + forlovere. Hun hadde invitert alle hans venner + sine venner + sin familie + samboers familie. Der sto jeg med tre av mine nærmeste og 40 ukjente ++ som ikke skulle være der. Det frekkeste var at hun hadde invitert de til middag også der vi skulle spise middag. Vi trodde jo hun kanskje skulle ha vett til å betale for middagen hun kuppet og tillot at det kom mange i - men neida.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #17 Skrevet 24. april 2011 Det må jo være veldig mye hyggeligere å få være med å planlegge et stort bryllup enn å planlegge et lite fordi man ikke har råd og så oppleve at noen andre har planlagt et stort for deg. Jeg syns det er frekt å planlegge andres bryllup bak ryggen på dem. Ønsker man å bruke mye penger på andres bryllup, så burde man heller gi brudeparet beskjed om at man ønsker å bidra (og evt med hvor mye) sånn at de kan få det bryllupet de ønsker selv.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #18 Skrevet 25. april 2011 Og, så hun syns det var greit at DERE betalte for alle HANS slektninger, mens du hadde bare de "aller" nærmeste... Da hadde hun fått regningen for alle andre enn de som dere hadde invitert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå