Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Vi skal selge huset vårt og flytte, det er helt bestemt da vi ikke trives med dette huset. Jeg og samboeren min har ett barn på 5 år sammen, og jeg har ett barn fra før av på snart 9 år. Største bor annenhver uke hos meg og sin far som også bor her. Det som er at når vi skal flytte så har både jeg og min samboer veldig lyst til å flytte til hans hjemsted som er 2-3 timer unna her, grunnen til det er at vi har ikke ett sosialt liv her, mens der har vi flere venner og familie. Det eneste som hindrer oss i å flytte NÅ er mitt største barn, ungen har det jo kjempebra på skolen, og hos sin far, så ser for meg at ungen får ett roligere liv uten sååå mye fram og tilbake ved å bo fast hos sin far, og utvidet samværshelg hos meg. Ungen kommer jo helt sikkert ikke til å like det med det samme, men tror nok når det har gått ei stund at det blir greit. Men det å flytte "fra" sitt barn for å bo en plass vi kommer til å trives bedre sitter langt inne, men slik mistrivsel som vi har det her går bare ikke lengre, for nå har vi det ikke så bra. Jeg har begynt å slitt så mye at jeg har blitt utbrent, og er sykmeldt fra jobben. Noen som har noen kloke ord til meg for å få tankene klarere?! Hva gjør jeg/vi?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 1. Snakk sammen du og barnets far. 2. Snakk sammen med barnet dere 2 sammen du og barnets far. 3. Gjør en handling utifra det deres barn utrykker, det du utrykker og det barnets far utrykker på samtalene. Barn kan være med å si sin mening allerede fra de er 7år gamle (ikke bestemme, men de kan komme med synspunkter på f.eks hvem de vil bo hos).
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Jeg skjønner ikke helt greia her. Du takler ikke ting lenger og blir utbrent og sykemeldt fordi du bor 2-3 timer fra venner og utvidet familie, men det du tenker vil hjelpe er altså å flytte 2-3 timer vekk fra ditt eget barn??? Ville tro at de aller fleste ville gjort alt for å skaffe seg nye venner i sin egen by før de i det hele tatt vurderte å flytte fra barnet sitt. Hva har du gjort i det? Er det forresten egentlig utbrent du er? Ville tro at du heller er deprimert. I alle fall synes jeg du bør ta kontakt med en psykolog og snakke ut om hvordan du har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå