Gå til innhold

Min eks fleiper med mongo-begrepet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott... min 4 år gamle sønn utgjør alene fanklubben til eksen min (hans far) og suger til seg hver minste ting han sier. Og han tenker stort sett like langt som nesa rekker.

Nå har eksen fått det for seg at det er moro å kalle sønnen vår for "lille mongogutt", og sønnen min synes det er dritkult og kaller ham "lille mongopappa" tilbake. Og så kommer han hjem og kaller meg "lille mongomamma".

Veldig sjarmerende med en fireåring som sier slik, min kusine har et barn med downs syndrom og mitt mareritt er jo at lille sjarmisen min skal komme med slikt i et familieselskap.

Prøver å forklare eksen min at han må slutte å tilføre gutten vår slike begreper og at han er som en svamp for alt han sier. Han bare ler av meg og ber meg "roe egget", noe sønnen min også har tatt inn som et fast uttrykk i dagligtale.

Er det mulig å få menn til å skjønne slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det med mannfolk og at det er kult og lære barna ufine ord.

Jeg ville rett og slett snakket med advokat eller noe sli du gjør det må riktig måte og sagt at inntil han kan slutte med og lære ungen slike ord så får han ikke ha samvær med unge. Eller bare si at hvis han ikke slutter så tar du det videre og får stoppet samværet inntil han kan ta seg sammen.

Altså greit han lærer ungen og si det som en spøk, men det blir jo også mobbing dersom han sier det til feil folk som det barnet med down syndrom i familien, og mange folk vil reagere.

Han burde vise at han er voksen nok til og lærer sønnen forskjellen på rett og galt.

Skrevet

Håper for guds skyld det ikke finnes advokater som tar på seg slike saker... Da har de lite å fordrive tiden med, og bør vurdere et annet yrke.

Skrevet

Neppe noe stort du kan gjøre med. Forklar gutten at dette får han ikke si hos deg og hvorfor det er slik.

Å holde tilbake samvær på grunn av det du beskriver, vil være en ulovlig overreaksjon.

Skrevet

Si "hei, se her skal jeg lære deg ett kulere ord!" så lærer du han ett langt og vanskelig ord, så glemmer han hele mongo greia!

Og fortell han at han kan kalle pappaen hva han vil, men du blir i mye bedre humør av at han kaller deg fine ting ;)

Skrevet

lær ham "høyesterettsjustitiarius". Det tok min søster 2 (!!!) år å lære seg det ordet, og hun brukte så mye tid og krefter på det, at banneord o.l gikk henne hus forbi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...