Gå til innhold

14 dager permisjon if med fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet far har rett på 14 dager permisjon i forbindelse med fødsel, ikke alle arbeidsgivere gir lønn i denne perioden. Har begynt å tenke litt på dette nå som termindato nærmer seg. 14 dager uten inntekt kan bli litt for mye.................

 

Noen som vet hvor jeg kan finne mer informasjon i forbindelse med dette? Er det mulig å søke NAV om noe her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en form for "omsorgspermisjon" og har ikke noe med NAV å gjøre, men er en avtale mellom arbeidstaker (far) og hans arbeidsgiver. Jeg tok kontakt med personalavdelingen der min mann jobber og fikk svar om at de betaler lønn i disse 2 ukene, så vi er heldige der. De fleste som jobber i stat og kommune får dette, har forstått at det er verre i mindre, private bedrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet med meg selv ihvertfall at de 14 dagene hjemme sammen er viktige!

Forrige gang jeg fødte var jeg rimelig hjelpesløs der jeg satt med puppen ute hele døgnet.....

Da mannen min kom hjem fra jobb(da han begynte å jobbe igjen) kunne jeg fortsatt sitte i morgenkåpen i sofaen med puppen ute,ikke fått dusjet,ikke spist osv.....

Vi får ikke penger for de dagene,men det får så være!

Vet jeg trenger all den hjelpen jeg kan få!

Du kan evnt. be mammaen din eller en nær person være hos deg i noen dager og hjelpe litt til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det. NAV kommer du dessverre ikke så langt med, men vi løste det sist ved at gubben tok ut ferie i en uke, så hadde han ulønnet i en uke. Nå få han heldigvis begge ukene!

Det er utrolig viktig at du får hjelp. Jeg satt der med puppene ut i 14 dager.. Haha.. Gubben var bleieskiftarbeider og kokk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...