Gå til innhold

Oppstart i ny barnehage 1. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ny barnehageplass til vår datter på 3 år. Vi har imidlertid fått mulighet til å bytte allerede 1. mai. Jeg er veldig usikker på hva som er best å gjøre. Det er fordeler ved begge løsninger. Dette er viktige momenter i saken:

1. Hun er sosialt robust. Vi besøkte nye barnehagen fredag før påske og hun ble "varm" etter nøyaktig 3 minutter. Lekte med de andre barna og ville ikke hjem.

2. Hennes venninne går allerede i samme barnehage og samme avdeling som hun selv skal på.

3. Hun får innkjøringen alene og ikke mange barn som skal dele oppmerksomheten.

4. Hun trives i gamle bhg. Det er vi foreldre som ikke er fornøyd der av ulike årsaker.

5. Har tenkt på at hun ikke får vært med på sommeravslutning i gamle bhg, men det får hun ikke uansett fordi de går i ferie 18. juli og vi begynner ferie siste uka i juni.

6. Jeg tror hun kommer til å ta overgangen fint, men er redd for at hun vil til gamle barnehagen når nyhetens interesse ved den nye bhg er borte.

Hva ville dere ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt nå med god samvittighet :-) barn er veldig tilpasningsdyktige. Dessuten synes jeg dette høres ut som en vinn-vinn mulighet!

Skrevet

Høres greit ut å bytte nå.

Da er hun kjent i bhg når hun kommer tilbake etter ferien og er ikke en av alle de nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...