Gå til innhold

Hva har skjedd hvis morkaka ligger bak men havner forann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet? Om morkaka ligger bak, da ligger den bak. Den blir også vanligvis trukket enda mer bakover ettersom livmoren og barnet vokser. Under fødselen er morkaka den siste som løsner. Om den løsner før barnet er forløst, er det livsfarlig, og barnet må ut med en gang.

Skrevet

Morkaka mi lå bak! Dattern min ble tatt med Katastrofesnitt men da lå plutselig morkaka forann så de måtte skjære igjennom den. Det må da bety at underveis har denne løsnet??

Skrevet

Min morkake startet bak, men har nå flyttet seg slik at ca to tredjedeler ligger foran. Er jo vanlig at morkaken flytter seg, hos de aller fleste som får påvist lavt eller forliggende morkake tidlig i svangerskapet retter dette seg etterhvert. Bare mest vanlig at den flytter seg andre veien da....Selv skal jeg ha keisernitt til onsdag, og bekymrer meg litt for nettopp dette, det må jo nødvendigvis blø en del når de må skjære gjennom morkaka for å komme til babyen. Hvordan gikk det med deg, kan du fortelle litt om snittet ditt?

Skrevet

Mitt snitt endte opp i katastrofesnitt da! Jeg havnet på intensiven og barnet på Neo født med alvorlig fødselsasfyksi!

Så hadde ikke akkuratt et vanlig keisersnitt.

Rare er at inntil 1 uke før fødsel så lå enda morkaka mi bak mot ryggen! Dette jeg ikke helt skjønner:S

Hva lurer du på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...