Gå til innhold

Har Alle solkrem på barna nå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min synes det er galskap at jeg smører på dem solkrem... Han kaller meg overbeskyttende og hysterisk. Greit nok, barna har en hudtype som gjør at de sjelden brenner seg( har aldri skjedd) men alikevel. Ja jeg vet jeg har rett, må bare få bekreftelse her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det første jeg gjør når vi går ut nå om dagene. NEI galskap er det slett ikke, alt annet. Det heter nok heller FORNUFT :)

Skrevet

Mener foressten ikke nå som i akkurat nå, men som nå i påsken..

Skrevet

Jeg smører både Oliver og meg selv. Solen er sterk nå.

Jeg ville gjort som deg og smurt uansett :o)

Skrevet

Jeg smører mine nå. Barna mine har lys hud, men jeg hadde nok smurt uansett. Det er som sagt over SUNN FORNUFT!

Skrevet

Ja, her ser jeg at sola er sterk for ene gutten får soleksem. Det er jo ikke bare for å ikke bli brent man smører barna...

Skrevet

Glemte å smøre 3,5 åringen min i går, og han var knall rød i ansiktet og på armene (gikk i t-shirt). Så nei, langt fra galskap.

Heller mannen din som er totalt uvitende og kanskje en smule naiv?

Kommer til å smøre de i ansiktet og på armene før barnehagen når de er tilbake etter påske, samtidig som jeg sender med kremen i sekken.

Skrevet

Vi smører veldig lite. Vi er flinke i perioder men veldig dårlige i andre.

Skrevet

Ja, smører både meg selv om ungene. Det er jo ikke bare fordi de kan bli brent, men også for å beskytte mot skadelige stråler!

Skrevet

Ja, jeg smører datteren min nå. Har en far som fikk hudkreft i ansiktet for litt siden, og legen trodde dette blant annet kom av at han ALDRI har brukt solkrem.. i hele sitt liv.

Mannen min var ute og padlet i en halvtime i går, og var super solbrent i går kveld. Så solen er absolutt sterk nå.

Skrevet

Ja!

Vårsola er sterk og ozonlaget er tynt for tida.

Skrevet

Her smøres det, skader ikke å passe på i sola! ;-)

Skrevet

Datteren min er 10 år, og hun vet hvor vi har solkremen, sier til henne at hun må huske å smøre seg, men er ikke helt sikker på om hun gjør det.. Var ute hele lørdagen, men ble ikke brent.

Skrevet

Selv om sønnen min har arvet pigmentene til faren sin og ikke er like gjennomsiktig og blå som meg så smører jeg like forbaska med solkrem. Og har gjort det en stund! Det handler jo om mer enn å bli brent.

Jeg er som sagt gjennomsiktig, og smører meg med faktor 25 til tuben er tom, deretter med 15 til den er tom og så på 10 resten av sommeren..

Skrevet

Nei, ikke i byen. Har behov for litt D-vitaminer også!!

Skrevet

Jeg smører vesla. Selv om det ikke er sommervarme betyr det ikke at solen ikke kan skade. Mannen din burde lese seg opp på temaet i stedet for å ha en mening om noe han ikke vet info om.

Smør i vei :-)

Skrevet

Din mann bør forstå at det ikke er hvor varmt det er ute, som avgjør behovet for solbeskyttelse.

Tenk voksen hud, som er litt herdet fra årene før, men likevel trenger solbeskyttelse nå. Tenk da et barn hvis hud ikke har noe beskyttelse i seg selv......

Og UVA/UVB-stråler er ikke det som bruner, men det som kan gi barn(og voksne) hudkreft i fremtiden. For hver gang huden blir utsatt for solstråler, så øker faren. Solbrenthet har ikke så mye med saken å gjøre, annet enn at da øker faren MANGE ganger mer.

Bare si til din mann at han bør lese svarene på denne tråden, og tenke over om han virkelig vil øke faren for at hans barn får hudkreft som voksne.....

Skrevet

Vi glemte å smøre 2 åringen i går. Ikke var vi noe lenge ute i solen heller.

Resultatet er en liten jente som er helt brent i ansiktet stakkar. Solen her jeg bor er ekstremt sterk nå i påsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...