Gå til innhold

hentg og levering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere dette?? Her er det somregel far som gjor det, vi bor ca 7 min unna hverandre med bil, men nå mener han at jeg skal begynne å levere og hente barnet med han. Men jeg mener at vist han skal ha barnet så får han hente h*n selv, ikke betaler han barnebidrag heller siden han går skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi ingen far å ha samvær med, men jeg ville aldri levert barnet for å hente det igjen når samværshelgen/uken (what ever) er over!

Skrevet

Ut fra reglene kan du si han må hente og bringe, men dere skal betale utgiftene til henting og bringing ut fra hvor mye hver av dere tjener.

Så siden han er student blir det vel du som må betale mesteparten.

Skrevet

Det er da helt normalt at man deler på kjøringa. Bf her er heller ikke betalingsdyktig, men vi deler ganske så likt på kjøringen for det.

Helt normalt det.

Skrevet

Han har bare vært student i 1 år, og jeg selv er også student...men ja jeg ville bare høre hva som er vanlig å gjøre i en slik situasjon. Syns bare det virket urimelig at han mener jeg skal lever og hente barnet med han..hvorfor levere fra seg et barn man ikke får ha selv liksom, men ja jeg henter gjerne barnet hjem igjen.

HI

Skrevet

I følge regelverket så er det samværsforelder som skal hente og bringe, om det er spesielle kostander forbundet med reisen, så skal dette deles på ut i fra inntekt. Da kan det være greit å bruke bidragsbrøken for enkelhets skyld.

Jeg tror ikke du kan komme frem til noen norm ved å spørre folk om hva som er vanlig for det finnes fryktelig mange forskjellige løsninger på dette. Det beste er om dere klarer å finne ut av hva som fungerer for dere.

Hvis du syns det er urimelig at du skal både hente og bringe, skader det ikke å lufte litt frempå med hva regelverket sier, så kan du se om dere kan komme frem til en rimeligere løsning etterpå.

Skrevet

Er det snakk om henting og bringing i barnehagen eller ved samvær (altså hjem til far)? Ble brått litt usikker om hvem av delene du mente..

Skrevet

Haha..må le litt, har sittet i samme diskusjonen selv. Det fornekter seg ikke at samværsforeldre gjerne mener at den som har hovedomsorgen skal ta sin del av deres ansvar også i tillegg til sin hoveddel. Du får spørre ham om det ikke er rimelig at han tar sin del av hovedomsorgen også, da =)

Skrevet

Det er snakk om henting og levering når barnet ikke er i barnehage..har prøvd å forklare det til han mange ganger hva jeg mener men kommer ikke gjennom...han har heller ikke kommet med et klart svar angående sommerferie heller, selv om det står i avtalen at vi skal finne det ut i god tid før ferien. Har spurt han flere ganger siden februar hva han tenker om dette...har innkalt til nytt møte med familievernkontoret for å lagen en mer detalijert avtale med dato, dag og tidspunkt siden barnefar bruker alle muligheter han har om å vri på den avtalen vi allerede har...han har allerede fått utsatt den avtele også fra i tid, så håper å få det klart før juni mtp at jeg skal begynne å jobbe.

Misforstå meg rett, men glad for å se at det ikke bare er jeg som har probemer ang avtaler, og henting og levering med barnefar :)

HI

Skrevet

Nå har vi en veldig fin ordning der jeg leverer barnet i barnehagen torsdag og pappa henter,har h*n til mandag morgen hvorpå han da leverer i barnehagen og jeg henter igjen på ettermiddagen!!

Er kun i enkelte tilfeller at jeg henter barnet hos far og det er ved ferier,sykdom eller slikt noe..

Minst mulig kontakt mellom barnefaren og meg altså!!

Vi kommer greit overens,men trenger ikke å pushe grensene ved å treffes regelmessig.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...