Musemor med tre søte små Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Ble deres astma værre når dere ble gravide? Er 5+4 og utrolig tung pusten. Må bruke mye mer medisiner enn vanlig
2små,rosa&blå Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jepps... Tror det er fordi det blir press på lungene ettersom babyen vokser. Er såpass heldig at jeg ikke bruker medisin til vanelig, men sist jeg var gravid måtte jeg av og til ta fra 6 mnd. Denne gangen måtte jeg starte i 5 mnd. (mye større mage denne gangen) Så tror det er derfor..
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Min mor advarte meg om at astmaen min i verste fall kunne slå ut når jeg ble gravid. Ting kan visst blusse opp og bli verre da. Jeg har ikke hatt behov for medisin mot astma siden jeg var barn, men min mor advarte meg likevel om at jeg måtte være obs på det i forbindelse med svangerskap. Så at astma kan bli verre selv tidlig i svangerskapet tviler jeg ikke på. Snakk med lege om det sånn at du får ordentlig oppfølging.
Musemor med tre søte små Skrevet 23. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2011 Takk, er bare 5+4 og føler meg allerede tungpusten...
røderoser Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Eg bruker normalt ikkje astma medisiner, men i uke 9 blei det så gale at eg sleit med å sovne, og blei satt på medisiner. Etter ei veke til fekk eg ennda sterkere dose grunnet lite bedring. Legen sa at graviditeten kan forsterke astmaen, og nølte ikkje med å sette meg på sterkere doser.
palomino Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Hei... Jeg har det helt mottsatt. Pleier å være bedre når jeg er gravid. Var det med både 1. og 2. mann og er det foreløpig enda, med nr 3. Pollenallergien er også bedre enn det pleier å være, og slik har det vært de to andre gangene også. Så jeg er kjempe fornøyd.
Ønskebaby08*12 Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Jeg ble veldig mye verre når jeg var gravid. Det kom visstnok av at slimhinnene blir mer hovne. Måtte bruke mye mer medisiner enn vanlig, jeg var faktisk på legevakten to ganger også, fordi jeg ikke fikk puste... jeg var bekymret for at all medisinen ikke var bra for babyen, men som lungelegen sa, så er det verre for fosteret at mor ikke får nok oksygen..
Musemor med tre søte små Skrevet 25. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2011 Takk jenter Bruker bare Ventoline nå, men fortsetter det slik, lurer jeg på om jeg skal spørre legen min om noe annet enn bare anfall-medisin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå