Gå til innhold

Dere som har tatt ks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål: når sluttet det å gjøre vondt og når var dere oppegående igjen? Og når klarte dere ligge på siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en mnd med smerter.... har fortrengt det meste, så husker ikke når jeg kunne bevege meg normalt igjen... men husker at jeg var ut å gikk tur på tross av smertene 2 uker etter KS.

Skrevet

Oppegående dagen etter snittet (hastesnitt klokka halv ti på kvelden).

Tok smertestillende til 4-5 dager etter snittet, kjente jo det var vondt om jeg ikke tok det nok med ro de første to ukene, men ikke værre enn at jeg kunne leve med det. Måtte ta litt pause når jeg tok ut av oppvaksmaskinen o.l. de første par dagene etter at jeg kom hjem fra sykehuset, men etter det gikk det greit.

Lå på fra jeg lå på intensivavdelingen etter snittet jeg, ammet jo liggende om natta o.l. fra første natta.

Skrevet

Lå på siden fra jeg lå på intensiven, selvfølgelig. Forsvant et ord der..

Skrevet

Æsj, og jeg som bare er på 5. Dagen :( er så mye jeg vil gjøre jo.

Skrevet

Det er vanvittig vondt å ligge på siden jo, men stress å måtte sette seg opp i stolen for å amme på natten :P. Hi

Skrevet

Jeg var ute av senga og i dusjen dagen etterpå. Gikk å trippa å venta på at jeg kunne dusje (skal gå 24 t).

Var på sykehuset i 6 dager og var ganske frisk og rask da, bar til og med lillegull i bilstolen ned i bilen.

Etter jeg kom hjem tok jeg ting i mitt eget tempo, fikk betennelse i såret og var til litt behandlig hos legen en stund i ettertid. Men etter en mndtid så begynte alt å gå tilbake til normalen. Nå er det 3 mnd siden og jeg merker ikke noe. Ligger på magen å sover og det eeeeer så godt! :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg ble lagt på siden for å amme når jeg lå på "oppvåkningen". Trodde magen min skulle revne når de dyttet meg over, forferdelig vondt. Men det gikk seg til ganske fort.

Hadde ks kl 1430, og var oppe samme kveld. Hadde vel ordentlig vondt i 3-4 dager, og etter den tid kun vondt når jeg bøyde meg, satte meg opp fra sengen osv.

Skrevet

Jeg var oppegående første dagen, straks de tok ut kateteret. Etter 2-3 dager gikk jeg fort i korridorene. Husker ikke når jeg lå på siden, ammet sittende. det var ubehagelig å komme seg inn og ut av senga i minst en uke. Ingen problem å ta korte trilleturer.

Skrevet

Jeg var oppe så fort spinal bedøvelsen hadde gått ut ca 5 timer etter snittet. Ååå fy så vondt det var å reise seg opp å gå på do da altså, måtte få hjelp av en sykepleier.

Så var det forferdelig vondt å snu seg den natten. Så ble det bedre allerede dagen etter, men vondt å snu seg, måtte liksom holde på magen. Jeg brukte hold inn shorts på dagen, det hjalp meg med tanke på den løse huden som da blir holdt inn og at det da ikke er så lealøst der, som kan røre såret.

Jeg var i bra form dagen etter, passet da på at jeg har tatt jern tabletter i sv.skapet, det var det som tok knekken på meg sist med mine 2 andre barn. (men den gangen fødte jeg begge gangene).

Vi har allerede vært ute å reist, måtte reise til utlandet 12 dager etter snittet, og det har gått utrolig bra, bare litt vondt å snu seg. Nå 17 dager etter det fortsatt litt vondt.

Skrevet

Keisersnitt nr 1 var seriøst nesten smertefritt. Litt vondt første gang jeg måtte ut av senga, men så gikk jeg rundt omkring uten smerter. Ble utskrevet etter 3 dager og på dag 4 gikk jeg tur i 5 timer.

Keisersnitt nr 2 var mer smertefullt i ettertid. Tok et par uker før jeg kunne gå rundt og trille vogn uten smerter. Fikk da en blødning i arret så mulig det var derfor. Uansett var det ikke utålelig. Tror nok min første erfaring er mer uvanlig...hadde ventet det samme etter snitt nr 2 og tok nok litt for hardt i...

Anngående å ligge på siden. Kan aldri huske at det var noe problem. Sov sammen babyen på sykehuset og da må jeg vel ha ligget på siden.

Skrevet

Takk for svar! Tror jeg er mest redd for at det skal gjøre vondt. Mener vel bare å prøve. Jo mer man får beveget seg, jo bedre er det vel!?

Hi

Skrevet

Tro meg, det er ikke så vondt at du ikke overlever ;)

Sykepleierne kommer inn med smertestillende til faster tider sånn at du ikke skal merke at du har vondt. Litt vondt har du selvfølgelig, men du overlever :)

Og har du masse vondt så dra i den berømte røde snora så får du morfin rett i blodet :) Det gjorde jeg :P hehe

Luften kan være litt ubehagelig å få bort, men bare fis og rap så går det seg til hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...