Gå til innhold

Guttenavn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi velge?

Emil etter min manns bestefar eller Andreas etter min morfar?

Synspunkter??!!! Hjelp! Vi klarer ikke å bli enige! Redd det ikke blir noen av dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bruke begge? Emil Andreas høres jo bra ut det også :o)

Skrevet

Andreas! Emil er skrekkelig.

Skrevet

Andreas Èmil går jo ann i visse omstendigheter ;)

Selv hadde jeg lyst på å kalle min sønn Karsten Alexander, men endte opp med Alex :P

Skrevet

Jeg ELSKER Emil<3

Men begge er fine, også sammen

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!

Jeg er nok mest glad i Andreas, men mannen VIL ha Emil. Åhhh! Hvorfor skal han være så påståelig!!

Kanskje Emil Andreas er et alternativ, ja. Men redd det skal bli tungt å si begge navnene? Kanskje Andreas Emil er bedre? (med lang i?) Men jeg synes egentlig at Emiiil er enda "verre" enn Emil (med kort i).

HI

Skrevet

Hvis du gir ham begge navna (gå for Andreas Èmil, Emil Andreas høres ut som 2 personer som blir ropt på rett etter hverandre) så kan dere kalle ham litt hipp osm happ frem til han selv vokser seg til det ene eller det andre navnet (Kanskje han blir en EEEEEEEEMIIIIIIIIL:p )

Skrevet

Mannen min vil til nøøøød gå med på Emil Andreas, IKKE Andreas Emil.

Jeg vet det er fordi han satser på at alle kommer til å kalle ham det første navnet. Han sier selv han kun vil si Emil til ham om han blir hetende Emil Andreas....:( Tror nok at de rundt da fort vil ta etter...... Åhhhhh!!! Kjenner jeg blir så sint, at han ikke kan høre litt på meg!!

HI

Skrevet

Emil Andreas:) Men trenger ikke bruke begge til daglig:)

Holder å kalle han for Emil (uten den skrekkelige lange iiiiiien)

Skrevet

Ja, anonym 23:04, det er jo akkuratt derfor min mann ønsker dette navnet, og ikke Andreas Emil. Slik kan han bare bli kalt for Emil og ikke Andreas! Så får han viljen sin igjennom, på en måte.....Og jeg VIL bruke Andreas!

Sukk, dette skal ikke være lett.... Guttungen er forresten 2 uker i morgen, og familien lurer på hva han skal hete!!

HI

Skrevet

Emil!!!! Super søtt navn!! Velg det!! Heia mannen din ;-)

Skrevet

Jeg vet om barn med dobbeltnavn, der den ene forelderen bruker det ene navnet og den andre forelderen bruker begge. De som er rundt bruker også begge,som regel :)

Så hvis dere bestemmer dere for Emil Andreas, så kan jo du bruke begge navnene uavhengig om hva mannen din gjør. Slik får du brukt Andreas navnet :)

Hilsen første anonym :)

Skrevet

Tusen takk for svar, spesielt til deg anonym 23:36. Ja, jeg kan jo bruke begge navnene selv om ikke mannen min gjør det.

Men "ruller" navnet fint på tungen da?

Har aldri før sett den sammensettningen, så litt uvant å høre de to navnene sammen. Har jo ikke lyst til at navnet skal høres ut som om jeg roper på to personer, som en anonym ovenfor her skrev....

Hm..... kanskje vi skal tenke på andre navn, men det virker liksom så uvirkelig det også. Har liksom blitt vant med nå at det blir Emil eller Andreas (eller begge).....

Skrevet

:o)

Ja, det går fint det, er på lik linje med andre dobbelt navn som f.eks. Leon Aleksander, Martin Andrè, Hans Kristian osv

Men er du usikker så "smak" litt på navnet :)

En annen fordel er at han helt sikkert får være den eneste i bhg og klassen med det navnet. Emil og Andreas er jo veldig vanlige navn hver for seg, men ikke sammen.

Jeg syntes ihvertfall at Emil Andreas var ett fint navn som fint passer sammen :o)

Hilsen anonym 23:36

Skrevet

Takker for nok et svar fra deg :-) Jeg skal tenke på det, kanskje lufte forslaget til familien.

Emil Andreas.... hm.... joda, det er jo fint. Tenke, tenke, tenke.

Har aldri tenkt at jeg skulle ha et barn med et dobbelt navn, men det gjør vel ikke så mye?.....

Vet du, jo mer jeg tenker på det, jo finere blir det faktisk. Har ligget og drømt på navn i hele natt. :-) Hehe, blir jo helt opphengt i navn.....

Skal prøve å smake enda mer på Emil Andreas, kanskje det rett og slett blir det. Sitter og ser på han nå, og han passer absolutt til det navnet. :-)

Åh, lykke om vi kanskje blir enige alikevel :-)

Tusen takk for innspill, alle sammen!

Skrevet

Hehe :o) er ikke alltid det blir som man tror :) Og det med navn er viktig, så skjønner at tankene snurrer :o)

Hadde vært godt å bli enig, masse lykke til uansett hva det blir. Men jeg holder en knapp på Emil Andreas :o)

Hilsen fra meg :o)

Skrevet

Igjen tusen takk for svar. Det er rart med det, jeg blir liksom mer og mer komfortabel med sammensetningen når jeg hører og ser at jeg/vi får positiv respons på navnet.

Jeg skal uansett smake på navnet ut uka, og prøve å kalle han for det, så må jeg og min mann bare bestemme oss!

:)

HI

Skrevet

Jeg ville valgt Emil! Syntes det er ett kjempe søtt navn. :-)

Skrevet

Emil Andreas! Kjempefint navn! :)

Skrevet

Tusen takk for flere tilbakemeldinger! Setter stor pris på det! :-) Uansett om dere liker det ene eller andre navnet, eller begge to sammen. Blir ekstra glad for begrunnelse! :-)

HI

Skrevet

Emil Andreas er jo nydelig da!:) Syns absolutt dere burde gå for det:)

Skrevet

Jeg synes Emil Andreas er en kjempe fin kombinasjon!

Selv kjenner jeg en som heter Andreas Emil, uten den lange i'en.

Går fint å bruke begge navnene, da blir begge besfefarer fornøyde også, hihi ;)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i Emil... så jeg syntes dere skal kalle han Andreas.

Dessuten er det mye finere med enkelt navn.. Dobbeltnavn sier meg ikke mye på en måte.

Emil Andreas var dessuten en tung kombinasjon!

Skrevet

Hm... kjenner det går litt opp og ned. I dag er heller ikke jeg så for dobbeltnavn. Kanskje det er riktig at Emil Andreas blir en for tung kombinasjon?

Uff..... da blir det sikkert bare Emil. Mannen er veldig steil. Hans bestefar betød veldig mye for ham. Kanskje jeg bare bør glemme Andreas navnet for en stund? Og håpe på at jeg får en ny gutt en gang i fremtiden så jeg får bruk morfaren min sitt navn som jeg synes er så nydelig.....

Ikke lett å bestemme seg!

Takker for tilbakemeldingene!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...