Madde/sommergutt:) Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Er veldig plaget av pollenallergi, og er helt avhengig av å ta medisiner, både tabletter, øyendråper og nesespray. Leser flere plasser at man helst ikke skal bruke tabletter under svangerskap, og at øyendråper og nesespray er det beste for å lindre plagene.. for meg er ikke dette nok, da jeg har store plager, selv med alle medikamenten.. er veldig usikker på legen min, og hvordan jeg skal forholde meg til pollensesongen som nå er startet.. Er det flere her inne som bruker medikamenter under svangerskapet, og hva sier legen deres til dette?? Får dårlig samvittighet for enhver tablett jeg tar hver morgen, men klarer ikke å fungere uten.. håper noen kan komme med tips eller roe samvittigheten min..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Dette er 3 graviditet med pollenplager (har det ellers også da ). Og for 3 gang bruker jeg Polaramin i samråd med lege (forskjellige leger). Kan ikke bruke de vanlige tablettene jeg bruker, kortison nesesprayen og øyedråpene bruker jeg heller ikke. Jeg fungere ikke uten, og jeg har nettopp prøvd å kutte ned på dosen på egen hånd for å se om jeg kunne fungere med mindre.. Det gikk dårlig, nesa renner og jeg blør fra nesa, nyser konstant, "tett" i hodet, varm/rød i øynene og føler meg generellt jævlig ;p I kveld tar jeg vanlig dose igjen! Opplever bivirkning med tablettene ift at jeg blir trøtt, men det løser jeg ved å ta tablettene før leggetid. Lillevenn i magen er i full fart når jeg legger meg alikevel! Og jeg sover relativt godt, så det er jo positivt. Sliter med halsbrann, dårlig søvn og isjas/bekken-plager, så det ble en liten bonus
Madde/sommergutt:) Skrevet 23. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2011 uffda, man trenger liksom ikke flere plager når man sliter med allergi synes jeg.. det er mer enn nok for min del.. og søvn må man ha, spesielt når man har andre barn og ta seg av Takk for svar.. skal forhøre meg med jordmoren min, evt ringe fødeklinikken ift råd om medisinering.. bruker ceterizin, men som sagt, så stoler jeg ikke helt på legen min.. har fått inntrykk av at denne ikke er å anbefale ift svangerskap.. Godt tips å ta medisinen på kveldstid, det skal jeg prøve.. er slitsomt å være trøtt konstant gjennom dagen.. Hvis det fungerer å ta den på kvelden i stedenfor på morgenen, så gjør jeg jo helt klart det:)
2små,rosa&blå Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Jeg var superallergisk som dere da jeg begynte og gå fast til fotsoneterapi. Begynte på vinteren og da våren kon var allergien nesten vekke!!! Det var helt utrolig! Har ikke tatt det de siste månedene men er fortsatt lite allergisk i forhold til det jeg var før. Har ikke gått til fotsoneterapi under graviditet foresten. Vet ikke om de har prosedyrer for dette. Det går jo an og ringe nærmeste fotsoneterapaut og høre (-:
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Hei! Jeg er som deg superskeptisk til medisiner i svangerskapet, og har ikke engang tatt Paracet til nå (uke 34). Men nå måtte jeg krype til korset... Er utrolig allergisk mot pollen, mest bjørk og er tungputsen, snørrete og generelt i dårlig form. Jeg vet av erfaring at hvis jeg ikke behandler allergien vil jeg hovne opp i ansiktet og få sammenvokste og kløende øyne i tillegg... Det funker ikke! I samråd med spesialist på øre, nese, hals har jeg fått beskjed om å ta allergimedisiner ved behov. Det skulle være spesielt lite risiko for meg siden jeg er så langt på vei. Jeg har også kommet over denne nettsiden som inneholder god og legemiddelindustrinøytral informasjon om legemidler (ment for helsepersonell). http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2011/Allergibehandling_av_gravide_og_ammende Lykke til med bebis og allergi!
kjærevene Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Hei,jeg har helårsallrgi,og er helt avhengig av allergimedisin året rundt. Til vanlig bruker jeg cetirizin tabletter og nasonex nesespray. Måtte kutte ut nesesprayen under graviditeten. Så i samråd med lege har jeg nå tatt 10 mg cetirizin på dagtid,og 4-6 mg polaramin på kveld /natt. Som legen sa, mor må leve og fungere hun også selv om hun er gravid, jeg hadde ikke kunnet gjennomføre svangerskapet uten medisiner. Så prøv å tenk på det når den dårlige samvittigheten slår til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå