Gå til innhold

Mat i bryllup :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup i voksen alder å vet ikke hva som er "vanlig"

Men tenker kanskje å ha koldtbord i vårt bryllup i aug. 2012.

Flere som har hatt det?

Er det grei mat (skal ha stort koldtbord med mye forskjellig) til et bryllup med ca. 45 gjester? Dessert etterpå og kaker/kaffe noen timer etter det igjen.. Skal leie et samfunshus med stort kjøkken og tenker å lage det meste selv med litt hjelp :)

Er det da vanlig med nattmat? Kan man evt. servere restene etter koldtbordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Løvemusene
Skrevet

Vi skal også gifte oss juli/august i 2012, tenker på det samme.

Vi skal ha koltbord/buffet og dessert med kaker etterpå, og bryllupskaken litt senere utpå kvelden.

Men lage alt selv?? Håper du får MYE hjelp til det, vi bestiller fra catering, har ikke sjans å rekke slikt selv... :)

Har noen familiemedlemmer som skal lage noen retter, vårruller ect, så trenger ikke bestille catering til det antallet gjester som kommer.

Vi begynte å planlegge bryllupet for et par uker siden bare. Har satt opp et veldig detaljert budsjett allerede hehe

Skrevet

Kan du si litt om hvordan budsjettet ser ut? Hvor mye skal dere bruke på koldtbordet? antall gjester? osv...

Gjest Løvemusene
Skrevet

Vi skal ha 38 gjester, og budsjettet er på ca 70.000

Har sjekket pris hos samtlige cateringfirma, kuvert prisen ligger på fra 200,- til 270,- kr per person. Vi kommer nok til å bestille rundt 30 kuverter, siden mammaen min lager en forrettlignende ting, og ei anna lager vårruller. Det er snakk om 8 barn også, husk at barn under 14 år kan telles som en halv person.

Hvor i landet bor dere?

Skrevet

Så bra at det er ok mat :-) Da blir det enklere å planlegge videre.

Både jeg og forloveden har gått kokkeskolen så vi ser ikke mørkt på å ta i et tak på kjøkkenet selv,men får nok litt hjelp også :)

Har ikke helt satt opp budsjettet enda,men blir et "billig" bryllup,under 50.000, skal kjøpe litt etterhvert av pynt,kjole,dress og spare litt nå fra sommeren av :)

Vi bor i Nord-Trøndelag :) HI

Gjest Løvemusene
Skrevet

Vi sparer også allerede, er det noe jeg ikke vil spare på så er det brudekjolen, jeg gleder meg til å begynne å besøke brudekjolebutikker! :D

Skrevet

Ja,en skikkelig brudekjole skal jeg og ha,men ser for meg å bruke max 8000 kr,har sett maaange fine ;)

Lykke til med planlegging og kjole-shopping :D

HI

Skrevet

Jeg ville ikke beregnet alle barn under 14 år med halv porsjon. En 13-årig gutt spiser ofte mere enn en voksen.

Min 9-åring og alle hans venner spiser mer enn meg, så heller tell barn som 1 person og sikre deg at det finnes nok mat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...