Gå til innhold

Hvis dere skulle hatt spermdonor..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kritererier ville dere gått etter? Lurer av ren nyskjerrighet.

 

Mannen og jeg diskuterte dette (er venn av oss har vært spermdonor og har blitt foretrukket gang på gang, og dette førte til diskusjonen om hva som er attraktive gener)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen arvelige sykdommer

Høy iq

God helse

God sæd kvalitet

Mellom 180-195 cm høy

Mørkt hår med brune øyne

Sosial

 

Skrevet

Tror ikke man kan være donor hvis man har arvelige sykdommer eller er syk.

 

En med høy utdannelse.

Lyst hår og blå øyne.

Og ca 190 cm høy.

 

Utseendet er mindre viktig. Utdannelse og høyde er viktig.

Skrevet

nesten samme liste som den over, utenom høyde og farge på hår/øyne. Men god helse og ingen arvelige sykdommer er SÆRS viktig hvis jeg skal avle med noen ;) Spurte faktisk gubben ut når vi begynte å bli såpass seriøse at vi lurte på barn. Han måtte sjekke med slekta osv om det var noen arvlige sykdommer/helsetilstander i familien. IQ er også viktig, men det er ikke lett å definere IQ utifra KUN testresultater. Man må snakke med et menenske for å se om det kan se sammenhenger i samf og har godt omløp. Hjelper lite å kunne se matematiske sammenhenger hvis man mener at afrikanere bør være slaver og at homofile bør få nakkeskudd...

Skrevet

Han vi kjenner er utdannet nevrokirurg og har PHD i tillegg (han donerte da han tok utdannelse).

Han er i tillegg veldig høy og blond.

 

Har inntrykk av at dette er de vanligste egenskapene folk ser etter. Han bor forøvrig ikke i Norge så det med lyst hår er nok viktigere i utlandet vil jeg tro. I Norge er vi jo så vant med det..

Skrevet

Kan man virkelig velge farge på hår og øyne, og høyde???

Skrevet

Nå er vi høyst produktive begge to her, men hvis vi ikke hadde vert det så hadde en donor med grunntrekk som hadde vært i nogen lunde samsvar med mannens vært foretrukket. Helse osv en selvfølge. I vårt tilfelle ville vet vært: 180+, blond- mørk blond, samme etniske avstammning som oss ( ikke pga rasisme, men fordi det hadde vært enklest i forhold til spørsmål fra uvedkommende), blå øyne, gjerne lignende ansiktsform.

Skrevet

Etnisitet, hår- og øyenfarge, vekt og høyde innenfor normalen.

Skrevet

Mener du samme etnisitet som deg da eller?

Skrevet

Mørkt hår

Blå øyne

185 cm høy

Ikke skallethet blant mennene i familien

Ikke fedme i familien

Skrevet

Vi er to damer og har derfor brukt spermdonor for å få barn. Vi valgte en donor som lignet oss mest mulig, dvs samme hår og øyefarge og sånn gjennomsnittlig på høyde og vekt.

Det er ikke sånn at man får vite all verdens detaljer da, de er jo anonyme. Men de er alle grundig testet for sykdommer og det er gjort grundige intervjuer med tanke på personlighet, psyke, motiver for å donere osv osv.

Resultatet er ei alldeles nydelig, flott, smart og kvikk lita jente!

Skrevet

Gratulerer til dere 20.57.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...