Gå til innhold

Er det mye mer slitsomt med 2 barn enn med 1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller blir det litt bedre med 2 stk som kan leke med hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både og, har flere en to jeg. Nå underholder de hverandre, det var litt mer ned på gulvet før eldstebarnet fikk søsken enn det er nå for å si det slik. Men det er flere å rydde etter, flere å vaske klær for, flere munner som skal ha mat osv osv. Arbeidsmengden øker, men samtidig får man litt mer pusterom når de kommer i den fasen at de leker sammen, vel og merke når de ikke krangler så busta fyker, for det hender også.

Skrevet

Jeg vil si det utgjør ca. det dobbelte.

Skrevet

Hva slags aldersforskjell får du da? Det med at de kan underholde hverandre er jo absolutt sant, men ike umiddelbart selvsagt..

Jeg fikk nr 2 da eldste var 3.5 år og nei, det var ikke noen stor overgang i det hele tatt. Nå sover begge godt og mye, og som nyfødt sov nr 2 omtrent døgnet rundt så det kan nok ha hjulpet godt i vårt tilfelle.

Klart, får du et kolikkbarn, sykdom, og eller sjalusiproblemer e.l vil det nok være en overgang, men det er jo en påkjennelse uansett om du har barn fra før eller ikke vil jeg tro.

Uansett er den største omveltningen å gå fra 0 til 1 synes nå jeg. Hverdagen vår var allerede fullstendig dominert av at vi er foreldre, og om det er ett eller to barn har ikke så mye å si...

Nå venter vi nr 3. Håper bare nr 3 blir like grei som de to eldste..hører for det meste bare om hvor utrolig slitsomt det er å få nr 3 men jeg venter med å grue meg, det samme fikk jeg høre om å få nr 2. Veldig mange som er raskte til å komme med skremselshistorier, mens de med gode erfaringer kanskje ikke har det samme behovet for å fortelle om sine erfaringer.

Lykke til!

Skrevet

Har en tenåring og tvillinger på to år. Å bare ha et barn var ikke noen jobb i det hele tatt når jeg tenker tilbake på hvordan det var i forhold til to små på en gang. Men de har jo hverandre å leke med, men to som finner på ting er mye mer jobb enn bare en. Men alt går, kommer ann på innstillingen. Selv om det er veldig travelt med to små, er det ikke så ille som jeg hadde trodd. Heldigvis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...