Gå til innhold

Kynnere- har dere alle sammen det?, for jeg har nemlig svært lite

Anbefalte innlegg

Skrevet

av disse berømmelige sammentrekningene. Er 34 fullgåtte u til lørdag.

Ikke bekymret eller noe, bare undres for kan virke som om endel har så mye liksom:)

TAKK FOR SVAR:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 35 fullgåtte uker, og jeg har ikke kynnere i det hele tatt, men har flere andre modningstegn. Har hørt om flere som ikke har hatt det før fødsel, så er vel ikke alle som har det, eller har masse av det..:)

Skrevet

Andre modningstegn...hva slags??

Merker ingenting,jeg- annet enn at jeg utifra ul vet hun ligger med hodet godt ned og rett vei:)

Skrevet

jeg har svært lite kynnere. Og de få jeg har hatt, er ikke vonde i det hele tatt (så vidt jeg vet om det kan kalles en kynner, men tror det er det da. hehe). er 37 uker jeg da :)

Skrevet

Denne gangen har jeg nesten ikke hatt i det hele tatt, kanskje en liten en annen hver dag, men ikke noe mer. Overraskende egentlig, sist svangerskap hadde jeg så mye at jeg ble sykemeldt. Kunne ikke gå fra stua til kjøkkenet en gang uten at magen strammet seg. Greit å slippe unna syns jeg.

Skrevet

Sist merket jeg ikke en kynner, men de er der likevel å gjør jobben. Hadde ikke et eneste modningstegn, før det plutselig var i gang.

Denne gangen har jeg merket kynnere i perioder, og så hatt perioder uten å merke noe. Når jeg har vært hod jordmor så har jeg fått kynnere under sjekken uten å ha merket det, men hun ser det tydelig på magen.

Hatt perioder med ubehagelige kynnere, men langt i fra sånn andre beskriver det her!

Og i går fikk jeg en liten blødning. Ringte føden i dag, og de mente det var modning og et resultat av kynnere. Igjen: bare kjent noen milde noen, og ingen voldsomme greier. (36+2).

Så vi er heldige når kroppen jobber uten at vi trenger det store ubehaget! :o)

Skrevet

har lest at ikke alle merker at de har kynnere. så du har det sikkert bare at du ikke merker det. jeg har mye av det, spes. hvis jeg blir stressa, eller trener, går fort. men, er ikke sammentrekninger akkurat, magen blir bare hard. og det varer kjempelenge. hatt det sånn i mange uker er i uke 37 nå. de siste ukene etter at magen har sunket litt så kjenner jeg det mindre og kan overse om det er en kynner eller ikke. så ut i fra mine erfaringer nå i det siste er det lett å overse at man har kynnere eller ikke kjenne dem. mange jeg har snakket med som har fått barn, sier at de aldri kjente noe til kynnere. så er helt sikker på at du ikke har noe å bekymre deg for!!!

Skrevet

Jeg hadde noe frem til uke 20, men fra da og frem til nå, uke 39+3 har jeg så og si ikke hatt noen ;) Jo magen blir hard av og til, men ikke noe ubehag.. Er forøvrig 3'gangs så jeg var forberedt på å kjenne det denne gangen ;)

Skrevet

Jeg har masse kynnere i dette svangerskapet, begynte tidlig også. Forrige gang (første svangerskap) merket jeg omtrent ingenting til disse. Nå hender det jeg har kynnere hvert kvarter når jeg i hvile (i perioder) når jeg er i aktivitet kommer de hyppig, og varer og rekker. Altså veldig forskjellig fra forrige svangerskap:)

Skrevet

Jeg er 36 uker nå og kjenner ikke noen form for modningstegn eller kynnere. Eneste jeg kjenner er mye liv, og har fått bekreftet av lege at den lille ligger med hodet ned i bekkenet..

Jeg har pusset opp og styrt og stellt i mange uker nå, men fremdeles ingenting.... snålt..er førstegangs.Jeg var også sykemeldt 100% fom januar pga bekkenløsning, men nå kjenner jeg ikke bekkenløsningen en gang..Nå er jeg aktivt sykemeldt og pusser opp til den store finalen. formen er på topp:) (selv om jeg har lagt på meg 20 kg) ;)

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 36 og aner ikke hva en kynner er en gang!

Hører og leser at "alle" har det, men jeg klarer ikke å forstå at jeg har hatt det. Noen som kan forklare hva jeg bør kjenne etter?

Og hva er forskjellen på en kynner, maseri og "vanlig" ri?

Skrevet

Jeg hadde masse kynnere med nr 1, litt med nr 2 og nå med nr 3 har jeg masse igjen. De startet rundt uke 20. Nå varierer det litt hvor ofte og hvor ubehagelige de er, men de øker i antall og styrke om jeg går fort, trener eller stresser. Nå har jeg sittet 4 timer i bil, og har hatt kraftige kynnere hver halvtime, aner ikke hvorfor, så det er ikke alltid lett å forstå årsaken... Jeg kjenner mine kynnere ved at magen blir hard som stein, lungene og blæren blir klemt pga den harde livmoren så jeg får pustebesvær og ubehag i magen samtidig. Føles litt som om noen har satt seg oppå meg. :) Kynnere skal ikke gjøre vondt, og ikke gi nedpress. De kan vare i flere minutter av gangen. Maserier mener jeg å huske kjennes mer som ubehagelig stikking og nedpress, mens rier er VONDT! Mine rier sitter i korsrygg og innside lår. Det er så vondt at jeg ikke klarer å snakke, og nesten ikke puste. Kan ikke sammenlignes med kynnere iallefall! :) Du er ikke i tvil når de setter igang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...