Gå til innhold

- Var det planlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nummer 4, har to gutter og ei jente fra før. Ganske morsomt at da folk (inkludert min egen lege) med den største selvfølgelighet spør: - Var det planlagt? Som om 3 barn, særlig når begge kjønn er representert, er maxantall for hva man planlegger...

Vel - ja, det var det. Like planlagt og ønska som nummer en, to og tre.

Nå gleder vi oss til å bli 6 i familien :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, nei ikke akkurat :-)

nummer 1,2,3 og 4 var planlagt men lillebror i magen var ikke ;-) Han er en skikkelig bonus <3

Skrevet

Det var veldig planlagt....

Skrevet

Veldig planlagt her også, hihi :)

Skrevet

Jeg venter også nummer 4 nå - og alle var planlagt :-D Vi har to jenter og en gutt fra før. Vi gleder oss også til å bli 6 i familien!

Lykke til med svangerskapet!

Skrevet

Men bonuser er nå herlige også, da :-)

Skrevet

Melkekua - når skal du ha? Ooog....hvilken bil kjører dere/tenker dere å kjøre?

;-)

Skrevet

Vi planla å få to tette. Det blir 21mnd i mellom og så skulle jeg har barn i august. Så vi har planlagt det slik.

Synes det er lett å planlegge når man ve når man har EL.

Skrevet

Vel, vi bestemte oss for at jo, vi går for nummer 3! At det er tvillinger der inne, slik at det faktisk blir 4 barn til sammen var ikke planlagt! Men det jo stas da. Vi blir rike på barn, men ikke på penger. :P Veldig interessert i hvilken bil dere med 4 barn har/ tenker å kjøpe. Vi har nesten bestemt oss for Citroen C4. Den skulle bare vært litt billigere. ;)

Skrevet

Jeg kan ikke for det, men jeg syns det er ganske på kanten å spørre i det hele tatt! Mange som spør uten å tenke så mye over hva det betyr.

1. gangen jeg gikk gravid ble jeg spurt, 2. gangen også. Mer forståelig nå siden vi får to tette. Meeen, kan ikke fordra det spørsmålet, hehe. Begge to var planlagt, med nr 2 så skjedde det litt raskere enn forventet!

Skrevet

Det var egentlig poenget mitt i utgangspunktet, Lillegull og nurket. Men det er noe med det at i det øyeblikket vi blir gravide, så er vi allemannseie. Det er liksom ingenting det er tabu å spørre om...? Man skal liksom med glede kunne fortelle om sine plager etc. Ta på magen er helt ok. Kommentere størrelse (både på mage, kropp og pupper) likedan. Og jeg misliker det sterkt. Min kropp er min kropp, mitt svangerskap er også mitt private anliggende - med mindre jeg VELGER å ville dele det.

...og strengt tatt: Hvem i verden skulle ha noe med om svangerskapet mitt var planlagt eller ikke??

;-)

Skrevet

Helt enig med dere her, forferdelig irriterende å bli spurt om "var det planlagt" det fikk vi høre med førstemann og guri som jeg hatet det spørsmålet!!!!!! Og ja, det er utrolig hva vi liksom skal finne oss i bare vi er gravide... da skal alle kunne ha en mening om oss, hvordan vi lever, hva vi spiser, hva vi gjør osv... Når fremmede kommer og tar meg på magen og sier "såååå fiiiiin mage" ...... den magen er en del av kroppen min som de aldri ville gått rundt og tatt på hvis det IKKE var noe baby inni den!!! Kanskje jeg skal ta de på magen tilbake neste gang det skulle skje..... =))) he he =))

Skrevet

Hehe, ja ta de på magen neste gang og klyp dem litt i flesket samtidig ;p

Sykt irriterende hvordan folk mener vi skal finne i oss å bli tatt på og spurt om slike rare spørsmål.

Vet hvertfall hva jeg IKKE skal spørre en gravid om..

Skrevet

Jeg har termin 5.oktober, skal til ul 6.mai så får vel en mer korrekt dato da. Jeg mener selv at den er i slutten av september, men vi får se. Vi kjører nå Volkswagen Touran, det kan bli litt trangt når babyen blir født. Så vi får se om det blir ny bil etterhvert.

Skrevet

Hehe - lucy. Det var mitt (misforstå meg rett) mareritt. At vi ble gravide med nummer 4 og så kom nummer 5 på kjøpet ;-). Det var bare en der inne, da.

Håper du får et fint svangerskap. Rike på barn er viktigere enn rike på penger - helt enig med deg. Jeg er forresten tvillingtante, og det er kjempestas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...