Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 I barnehagen har jeg gitt opp. Der feires selvsagt alle 18 barna med bursdagskake i barnehagen, samt barnebursdag med alt det innebærer hjemme hos barnet i tillegg. Vanlig å invitere alle sammen. I tillegg feirer de de voksne ansatte støtt og stadig, en dag er det varmt og de får is, en annen dag har de vært flinke og løftet for eksempel kartonger og får is som kos, en avdeling har ekstra is og alle får, en ansatt har en samboer som skal føde og barna får kake, en lillebror har bursdag og har med kake til storebrors avdeling også, foreldre har bakt og har med til de andre, nger har med seg boller etc, og deler med de rundt bordet. Akkurat det har vi fått slutt på, heldigvis....Nå slutter hun snart der, og håper det blir bedre på skolen. Er jo noe søtt nesten hver dag. Orker ikke å ta det opp lenger. En stor bgh med over 100 barn, så det blir mye. Vi bor i et rekkehusområde med masse barn. Støtt og stadig får hun is, pepperkaker, pølser, boller etc av andre foreldre og barn, uten at jeg blir spurt. Nå skjer det nesten daglig. Besteforeldrene gir henne is bare hun kommer innom døra. Så er det jo alle høytidene og feriene med godteri etc. Vi er langt fra pripne, og gir av og til vi også, men resultatet er et svært stort sukkerinntak. Jeg ønsker jo å gi, jeg også, men får dårlig samvittighet hver gang jeg gjør det fordi totalen blir så stor. Ikke får hun særlig matlyst heller, med dette ekstreme inntaket. What to do?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Bare en liten korreks til det jeg skrev: Vi gir stort sett godteri bare til lørdag, med litt mer i ferier etc. Men fortsatt blir inntaket svært stort pga alle de andre som gir..... HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Her er det ikke like stort sukkerinntak som hos deg, siden barnehagen ikke feirer bursdager med kake. De feirer med fruktspyd eller lignende. De baker når de får lyst til å bake, is har de når de har lyst på osv. Det er helt greit for meg, for det er ikke ofte. Barnehagen er ikke sukkerfri, men de satser på ett sundt og variert kosthold. De får all mat i barnehagen, og ungene er strålende fornøyde. De smaker støtt og stadig på nye ting, og vi får ofte med oppskrifter hjem siden ungene spør om de kan få oppskriften. Ungene får litt av venner og naboer, det syns jeg er helt greit. Jeg gir til nabounger også. Men hos oss er det standar med ett brett oppkutttet frukt og grønt. Det er det som mine unger vil og det er jeg godt fornøyd med. Har jeg bakt boller eller spør om de vil ha is så hopper de av glede. Det er ikke noe som er en selvfølge hos oss eller noen naboer, så da er det stas når det skjer. Brødskiver med jordbær er like stas nesten, så har jeg bakt brød så er det borte nesten før det er ute av ovnen om det nabounger her. Men vaffler lager jeg endel av, mine unger ler seg skakk i hjel når de andre ungene sier at det var rart å få en tirsdag osv. Det får de ikke lov å få hjemme hos seg selv. Mine barn vet at jeg lager vaffler som er like grove som brødene jeg baker og er uten sukker. De smaker faktisk like godt som vanlige vaffler, men en merker at det ikke er vanlige vaffler etter hvor lite en klarer å spise. Jeg er stappmett etter en plate.Så kommer det noen foreldre og klager på de, så kommer jeg nok til å dra litt på smilebåndet. Men det virker som de fleste rundt her er ganske like ang slike ting som vi er.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Kjenner igjen dette her.. Hos oss var det så ille at jentungen IKKE ville ha kake på 4 års-dagen sin.. ikke på bursdagsfesten heller... HUN var drittlei sukker og søtt, så hun ba pent om å få slippe å ha kake hjemme!!!!!!! Jeg ble litt lei meg, siden hos oss hadde vi ALDRI godt/is/kake hjemme i det hele tatt, ikke på lørdager en gang.. siden hun fikk så mye gjennom uken i bhg.. Endte med at jeg tok en ALVORSPRaT med bhg ledelsen.. og truet med å anmelde hele stedet... er jo ikke helsemessig forsvarlig å drive slik med andres unger!!!
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Du truet med politianmeldelse pga. kake i barnehagen?? Ja, ja......det ville nok polititet prioritert sine ressurser på....
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Den måtte jeg også flire litt av. Vi er veldig nøye med kostholdet til barna. De får litt godteri på lørdagen, ellers kun til fest. Men å politianmelde en barnehage pga. for mye sukker der...hehe..ja, da tror jeg de hadde fått seg en god latter. De sliter å ha nok ressurser til å hanskes med narkotikasalg, tyveri, menneskehandlel, ran, voldtekt, drap etc etc.... Så de ville nok satt inn ressurser på en mor som polititanmeldte en barnehage fordi mor synes det var for mye søtt i barnehagen.... hi hi hi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå