Gå til innhold

Smerte under sex?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg bare lurer på om det er noen andre som har hatt smerter når dere hat hatt sex? Jeg er i uke 26 nå og både i går og i dag når jeg og typen hadde sex så gjorde det vondt :-/

Noen som vet hva dette kan komme av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Det er litt vanskelig å svare deg siden du ikke beskriver hva slags smerte dette var, hvor det gjorde vondt.

Det kan være smerter i symfysen, og at det er påbegynnende bekkenløsning du har kjent.

De fleste blir våtere i underlivet når de er gravide og opplever å være klar for samleie men i det de penetreres føles ikke underlivet "klart" alikevel og men opplever en slags smerte, trykk eller strekk som er ubehagelig.

Det kan rett og slett være babyen som ligger og lager press på dine indre organer, og at det ved sex blir for mye press og det gjør vondt.

"Livmorstrekk", modning av livmoren kan oppleves som en illende smerte i helt nedre delen av maven, som ofte merkes godt ved brå bevegelser eller uvante stilllinger. Det kan være så mye, men hvis du er urolig, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med din jordmor, så slipper du å tenke på det. Hvis du beskriver hvordan smerten oppleves så kan hun kanskje avkrefte dine bekymringer evt henvise deg til noen som kan sjekke nærmere. Ingen vits å gå rundt å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er smerter som kommer når han penetrerer meg og de er der under hele sexakten, men forsvinner med en gang han trekker ut av meg igjen.. Jeg har pratet med lege og jordmor om det og de er ikke helt sikre på hva det er for noe.. Legen sjekket underlivet mitt, men fant ingenting galt der heller, så ingen av oss vet hvorfor jeg har vondt under sex.. Smertene har nå begynt og bli mindre heldigvis, så får håpe de forsvinner snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...