Gå til innhold

Svigerfar vil leie sokkelleiligheten i huset vårt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerforeldrene mine er skilt og svigerfar har hittil leid en leilighet på andre siden av byen vi bor i.

Vi har nettopp avertert leiligheten i sokkeletasjen hos oss fordi nåværende leietaker skal flytte til sommeren. Har flere interessenter, men en av dem er altså svigerfar.

Jeg er IKKE særlig lysten på å ham ham boende her, han er en kjempehyggelig fyr men jeg er redd det vil gå kraftig utover vårt privatliv. Han er her ofte nok som han er, og han går ikke igjen før han blir kastet ut omtrent. Veldig selskapssyk... Min mann er ikke far til mine to barn så han er ikke bestefar. Hadde han vært det tror jeg kanskje jeg ville sett annerledes på det. Han forholder seg ikke egentlig til barna mine heller når han er her og som mamma synes jeg det er litt leit at han snakker like mye med dem som om de hadde vært en hund som lå under bordet men samtidig - han er jo ikke deres bestefar så å forvente at han skal oppføre seg deretter kan jeg jo ikke egentlig.

uff, føler meg slem men hvordan si til ham at vi vil velge en annen leieboer? Mannen min synes jo dette er mye vanskeligere enn jeg synes - det er tross alt pappan hans.

Han vet at vi ikke har lovet den bort til noen andre foreløpig, det spurte han selvfølgelig om før han meldte sin interesse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er kjip, men jeg ville ikke leid ut til noen i nær familie. Og særlig ikke om vedkommende var veldig selskapssyk og har tendenser til å renne ned dørene. Det hadde jeg ikke orket.

Skrevet

Det høres ut som det kan bli litt for tett med svigerfar i kjelleren. Skjønner det blir vanskelig å såre han med et avslag, men tror i det lange løp at dere bevarer et ok forhold dersom han bor litt lenger unna, blir fort gnissing og irritasjon hvis han er oversosial.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...