Gå til innhold

Er det mulig av en lege å mene dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 år siden fødte jeg en gutt. Etter 15 timer og null fremgang endte det i haste-KS. Tok røntgen av bekkenet noen uker senere og fikk beskjed om at bekkenet mitt var veldig smalt. Faktisk så nøyaktig beskjed at max grensen på at et barn skal kunne komme ut av bekkenet var 1.4 kg. Fikk dermed klar beskjed om at ved neste svangerskap blir det planlagt KS. Noe annet ville være faretruende for både mor og barn. Nå er jeg gravid igjen (uke 15) og har flyttet til andre siden av landet. Var på kontroll (tidlig UL) på Haugesund Sykehus for en uke siden. Da ble jeg fortalt av en lege at bekkenmål bryr de seg ikke om, og at jeg må belage meg på en vaginal fødsel. Nå er jeg bekymret og redd. Noen som har noen råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

få røntgenresultatene tilsendt fra det forje sykehuset, med uttalelse. Klag deretter inn legen til pasientombudet hvis han ikke er lydhør for det som er blitt tatt en avgjørelse på...

Skrevet

Det ville jeg også gjort!

Lykke til :-)

Skrevet

du bruker det som er av leger du var hos på første fødsel. ikke gi deg på dette.!

mamma opplevde noe lignende med meg, jeg var for stor for at hun skulle kunne fø meg normalt, og de var redd for magen skulle sprekke. men ei på sykehuset fant ut at hun SKULLE prøve og sendte henne hjem i påvente av fødsel. hun ble reddet av legen som hadde bestilt keisersnittet.

skriv til alle du kan tenke deg til som hadde med dette, få en uttalelse. eventuelt reis nedover til der du bodde sist for å få ordnet det der.

Skrevet

Takk for svar dere! :)

Jeg vurderer sterkt å reise til Ålesund (hjembyen) å føde. Har skrevet et brev til fødselslegen der, og venter på uttalelse. Jeg synes det er helt galskap av en lege å si til meg at jeg skal føde vaginalt når tidligere lege har fortalt meg at det vil være farlig for både meg og babyen. De MÅ da se litt sammenhengen mellom forige fødsel og bekkenmålene mine. Min sønn var kun 2500 gram, 46. Cm og 32 rundt hodet. Ikke akkurat store karen, men det var jo en grunn til at det endte med haste-KS. 15 timer, null fremgang og ungen satt fast. Sukk, jeg blir så oppgitt.

Skrevet

Her er det bare å stå på kravene dine,jente!

Ikke gi deg på dette..men få en "second opinium"(eller hvordan det nå skrives9 om nødvendig.

Klart de må ta hensyn til bekkenmål når det er sånn som dette! *grrrrr*

Skrevet

Jeg hadde vel nesten vurdert å reise hjem og føde der ja, hvis de skal være så vrange der du bor nå.

Utrolig hvor stor forskjell det skal være fra lege til lege og sykehus til sykehus, altså. Her jeg skal føde (Ringerike) fikk jeg beskjed om at ingen kunne tvinge meg til noe jeg ikke ville, og hvis jeg ville ha KS skulle jeg få det. Jeg har ingen store medisinske grunner til KS, men ganske mange små. Så du kan jo ta deg en tur til Hønefossområdet også.

Skrevet

I journalen min står det: Sum utgang bekkenmål 28,8. Pasienten har en trang sumutgang og det var klinisk protrahert forløp. (langsom fremgang) Barnets fødselsvekt 2600 g. Konkluderer med trangt bekken og at hun bør sectioforløses dersom hun føder barn på samme størrelse i fremtiden. Hun kan vel føde normalt dersom hun skulle føde prematurt med et spesielt mye mindre barn enn hun hadde sist.

For meg så virker dette ganske så klart; Jeg har et trangt bekken og må sectioforløses. Min sønn kom 3 uker før tiden da han var 2600 g. Hva er sannsynligheten for at jeg føder prematurt med et spesielt mye mindre barn? Da er vel barnet så svakt at det forløses med KS uansett.

Tror jeg har møtt på en lege i trassalderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...