Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Jeg blir oppriktig lei av disse (mange) innleggene hvor folk maser om å si ifra til barnevernet .. "Ei venninne har sex når hun har barnefri", tilkalle barnevernet? "en mor drakk en øl i solveggen" , tilkalle barnevernet? "to foreldre hadde besøk av et vennepar og de tok seg et par rødvinsglass når unga var lagt" , BARNEVERNEEEEEETT?????? Herregud, livet må nytes selvfølgelig uansett om man har barn eller ei. Har du barn så går det selvsagt innenfor visse grenser, og jeg vet at dt er mange mødre som ikke er i stand til å ta seg av sitt barn av forskjellige grunner, men som regel er det observert allerede. Så synes mange bør fokusere litt mer på hva som foregår i deres familier i stedet for å feie for andres dører.. Jeg vurderer mer og mer for hver dag som går å bare slette hele bim driten, for det er så mye usaklig på disse sidene...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 og vi lurer på hvorfor ikke barnevernet griper inn der det virkelig trengs... de har jo ikke tid for de får så mye tull.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 kunne ikke sagt det bedre selv!! hvordan skal barnevernet kunne finne de 2 alvorlige sakene når de har en bunke med 4532 useriøse bekymringsmeldinger.. dere som melder til bv i hytt og gevær er vel klar over at de er pliktige til å undersøke hver enkelt melding? dvs at det blir vanskeligere å gjøre en grundig utredning for å avdekke de sakene der bv faktisk MÅ gå inn.. bruk hodet!! hilsen ei som fikk bv på døra bare pga ei hevngjerrig "venninne"!! og jada saken ble henlagt nesten med en gang den.. men det påførte alikevel meg mye psykisk smerte og bekymring!! og tenk om de kunne brukt den tiden på en VIKTIG sak.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Barnevernet er kommunalt, og det er store variasjoner i hvordan de jobber og hvilken kapasitet de har.
Gjest ->>- Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Det kan kanskje se slik ut her inne, men det ER IKKE slik at for mange privatpersoner melder bekymring til barneverntjenesten. Over hele fjøla får man bra med meldinger fra politi og skoler, noe fra barnehager og andre instanser, veldig få fra privatpersoner. Langt færre enn man burde. Er du bekymret for et barn: Ta kontakt med barneverntjenesten. Er du veldig usikker kan du drøfte saken anonymt før du eventuelt leverer en bekymringsmelding.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 I utgangspunktet helt enig, Pila. Samtidig blir jeg av og til helt matt av hva folk faktisk reagerer på og skriver om her inne. Men: det er vel bedre å lufte det her og få klarnet tankene litt i stedet for å ikke reagere der det er grunnlag for det. Et lite "men" til: jeg har forstått det slik at det er alt for få bekymringsmeldinger fra barnehager også (og fra tannleger).
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #7 Skrevet 22. april 2011 AMEN hi!!!! Endelig noen som deler mitt syn på saken =)
Gjest ->>- Skrevet 22. april 2011 #8 Skrevet 22. april 2011 Jeg ser den, absolutt. Men i virkelighetens verden er det ikke slik at disse problemstillingene dukker opp hos barnevernet i særlig grad. Det er for få bekymringsmeldinger fra alle, med politiet som et hederlig unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå