Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 hvordan gikk det? min baby sover nesten INGENTING lenger og er skikkelig overtrøtt hele tiden.. fullammer og vet jeg har nok melk.. men vil helst slippe mme. kan jeg prøve med bittelitt grøt? han har fått noen bittesmå smaksprøver med fuktmos og sviskemos og det virkelig som han liker konsistensen. gaper t.o.m. når han ser en skjed
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 jeg fikk grøt da jeg var 3 uker gammel, lever enda ta og hør med helsesøster eller lege hvis du er usikker.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Søsteren min ga grøt til gutten sin fra han var 3 mnd... Ikke noe problem det... Men må starte forsiktig ,så magen hans blir vant til det... Sikkert nok med bare noen få skjeer til og begynne med, så han ikke får vondt i magen... Også øke gradvis... Kanskje blande den ut litt mer flytende enn det som står på pakken... Om man blandet etter oppskriften på pakken før, så ble den iallefall litt tykk. Men er 3 år siden jeg sist drev med babygrøt sist, så kan jo være den er forandret.... Minste frøkena mi har vært litt sånn urolig i det siste (2 mnd. gammel), så jeg gir en flaske mme om kvelden og nå sover hun mye bedre om natta og er faktisk roligere på dagtid også(ammer først ,sånn att det ikke skal gå utover melkeproduksjonen også drikker hun så mye hun vil av flaske etterpå. Som regel så drikker hun rundt 30-40 ml. ,så er ikke mye som skal til, men jeg har nok litt for lite melk).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 tusen takk for svar da tror jeg at jeg skal prøve det.. i dag har stakkars gutten kun sovet max 10 min 3 ganger.. og det er litt veeel lite.. han har sovnet noen ganger til også men da har han våknet allerede etter 2 min. så ikke rart han var overtrøtt..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Bland litt tynn grøt, og tynn den ekstra ut med morsmelk. Da blir det lettere å fordøye grøten.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Jenta mi fikk skikkelig diare og vondt i magen første gangene vi prøvde grøt, og det enda vi brukte Sinlac. I følge helsesøster hadde hun umoden tarm og det er det mange barn som har. Jeg ville vært forsiktig om jeg var deg. Vi måtte tilvenne veldig gradvis, ga annenhver til tredjehver dag så tarmen fikk hvile mellom hvert forsøk, hun slet skikkelig stakkar. Er en grunn til at de ikke anbefaler grøt før ved 6 mnd, og ihvertfall ikke før 4 mnd!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 min eldste jente fikk tynn,tynn grøt fra hun var 2,5 mnd da jeg ikke hadde nok melk og hun nekta å ta flaske og mme.Måtte jo få i henne mat og det gikk veldig greit....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå