Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Rodrik?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppkalling etter min bestefar Henrik og min meksikanske manns bestefar Rodrigo.

 

Blir det litt rart, eller går det an?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh.... NEI, det går ikke an!!! Sånne hjemme-mekka navn har jeg ikke sansen for.

Skrevet

Rodrik?

Høres ut som en tegneseriefigur.

Skrevet

Jeg ser for meg en ny Cowboyfigur i neste Toy Story film eller noe sånt jeg da ;)

 

I disse dager er det unger fra alle verdensdeler i barnehagen og på skolen, så ingen reagerer så veldig på spesielle navn lenger. Jeg ville ikke reagert særlig om en av ungene mine kom hjem med en kamerat som het Rodrik. Men navnet er såpass spesielt at det kan godt hende det hadde fortjent en kommentar eller to mellom meg og mannen etter at ungene var i seng..

 

Ungene her har klassekamerater som heter alt fra Rinaldo til Lambert, så Rodrik går greit ;)

Skrevet

Nei ! Beklager men det høres så homemade ut- ikke bra

Skrevet

Minner om Klodrik....

Skrevet

Roderick er et veletablert engelsk navn.

 

Forbinder det også med tegneserier, det ville ikke forbause meg om en av Onkel Skrues skotske forfedre het Roderick.

 

Ville heller valgt Roderick enn Rodrik.

Skrevet

Alternativet må bli Henrigo. LOL

 

Nei, da får dere heller kalle ham Henrik Rodrigo.

Skrevet

Roderick er en kjempe flott mann!! Han er en super venn og ganske kjekk også...

 

Ville ikke hatt noe problem med å kalle barnet mitt for Roderick, utrolig at så mange her ikke har hørt om det navnet før...

 

Skrevet

Helt ok, men syns Roderick er en finere skrivemåte :o)

Skrevet

Høres ut som en talefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...