Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Vet om en mann (fra USA) som var spermdonor (bestekameraten til min fetter). Fordi han var attraktiv på papir (høyt utdannet, høy osv) ble han valgt 25 ganger (dvs at 25 ulike kvinner ble befruktet) og da fikk han ikke lov å donere mer. Det vil si at han har ca 25 barn (kanskje flere med tanke på at det ofte blir tvillinger). Og dette er i samme by i USA. Bare jeg som synes dette er spesielt. Sjansen er jo ikke sååå liten for at disse barna møter hverandre og ettersom de sikkert har mye til felles kan de jo lett forelske seg...
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Dersom det du sier er riktig, synes jeg det er en smule betenkelig (i hvert fall om det ikke er snakk om en av de største byene). Men jeg er litt skeptisk til historien; alle cryobankene jeg kjenner til er opptatt av å spre donorbarna geografisk.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Jeg vet detaljene rundt historien. Dette var i Portland, Oregon og etter Oregons regler. Du får bare sjekke reglementet deres siden du ikke tror meg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Foressten, ingen vet jo om barna bor i samme by. Men fertilitetsklinikken er i den byen så de fleste som går dit er vel fra området. Han har også sagt seg villig til at de kan kontakte han hvis de vil..det kan jo bli interessant.
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Det er altså snakk om en fertilitetsklinikk som har sin egen cryobank og hvor de ikke bedriver geografisk seleksjon av mottakerne? Hva heter klinikken/banken? Portland har vel i overkant av et par millioner innbyggere anyhow, så jeg tenker at det ikke høres så katastrofalt ille ut - men noe betenkelig om det er tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 Jeg vet ikke hva den heter..men kan sikkert finne det ut hvis du har interesse. Er uansett årevis siden han donerte så barna begynner å nærme seg 18 nå. Han donerte da han gikk på universitetet... Jeg synes uansett at 25-50 barn er veldig mye, til tross for at Portland er en stor by. Hehe...han lurer iallefall på om han kommer til å bli kontaktet og det gjør han sikkert, iallefall av noen.
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Ja, det er absolutt mye om de alle er fra greater Portland-området. De bankene jeg kjenner til, sørger for størst mulig geografisk spredning og har grense på 6-25 familieenheter (altså med mulighet for søsken i tillegg). Sjansene for at en såpass mye benyttet, åpen donor kontaktes er nok absolutt til stede, ja. Du får høre om han har sett filmen the Kids Are All Right.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Vel, kanskje han blir far til Zsa Zsa Gabors barn? Selv om det er mange innbyggere i en by, har biologiske søsken lett for å føle at de er sjelevenner og derfor velge ut hverandre i mengden. Og det er jo ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 Hehe, jeg har iallefall sett den:-) Den klinikken han benyttet seg av hadde maks 25 treff iallefall og han fikk hele 1600 dollar pr donering. Det kan jo hende at den klinikken sender ut utenfor Portland, jeg forsto det sånn at det var for det meste Oregon par som gikk dit men det er jo mulig de driver samarbeid med andre stater? Han sa iallefall at han bare hadde gått til en klinikk og den var i Portland. Uansett må det være rart å tenke på at man har masse unger rundt omkring i landet. Klarer ikke å forestille meg hvordan det må være...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 Det var ikke meg som skrev det over der HI
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 Dette at biologiske søsken føler en ekstra tilknytning, har jeg lest. Det har allerede skjedd noen ganger i historien at par har blitt stormforelsket, for deretter å finne ut at de er søsken.
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Nei, jeg skjønte det. Bare lurte på hvorvidt dette med at biologiske søsken plukker hverandre ut i mengder er noe man har forsket på eller noe som er plukket opp fra Se og Hør.
Gjest ->>- Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 Det er vanlig at donorene bare går ett sted. Det kan likevel godt være at cryobanken leverer til flere klinikker ulike geografiske steder - det bruker å være policy at det enten er slik eller at man selektererer mottagerne ut fra hvor de bor. De danske klinikkene mange nordmenn benytter, er f.eks opptatt av å spre én og samme donor over hele Skandinavia og Tyskland om den benyttes mye.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 25 unger man ikke vet om ja..meget spesielt...hadde ikke villet vært gift med den mannen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå