Zara84 Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Ville jeg aldri ha utdannet meg til sykepleier. Nå er jeg lei av å jobbe skiftarbeid, lei av å ikke kunne være med familien min i høytider for å tjene over 100.000 kr. mindre enn landsgjennomsnittet. Noen ideer om hva jeg kan gjøre istedenfor?
Musemor med tre søte små Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Hva er dine interesser? Hva er du flink til? Hvilke fag likte du best på skolen? Hva gjør du på fritiden?
Zara84 Skrevet 21. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2011 Liker barn, psykiatri, atferdsproblematikk interesser meg og jeg har også en utdanning innenfor hotellfag... Men er lei av å jobbe turnus.
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Du har faktisk mange muligheter med den utdannelsen du har. Jeg vet at nav f.eks. har lyst ut flere administrative stillinger som krever høyskoleutdanning, særlig innen helse og omsorg. Også flere etater innen kommune og stat søker innimellom etter sosionomer, sykepleiere, osv. til saksbehandlingsstillinger. Det er bare å ha øyne og ører åpne. Også går det jo an å søke på stillinger der det ikke direkte søkes etter sykepleiere, men som du mener at kunne trengt noen med din kompetanse. Andre alternativer er jo videreutdanning i f.eks. ledelse, økonomi, pedagogikk osv. Da har du plutselig veldig mange muligheter til å finne en mer a4 jobb, i tillegg til at du kunne tjene mer. ikke tenk på at du angrer på utdannelsen din, bruk fantasien, så er det mye du kan gjøre ut av den:)
snuppelura-jente10 Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Hva med utdanne deg som helsesøster? Det har jeg tenkt til etterhvert, men liker skiftarbeid og har tenkt til å jobbe redusert bare netter når jeg skal tilbake til jobb.
Musemor med tre søte små Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 Hotell blir vel også fort turnus. Men med psykiatri, adferdsproblematikk og barn høres det nesten ut som om du kanskje kan se på barne- og ungdomsarbeider. Muligens så spesialisere seg på barn/unge med problemer......
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Kanskje de er interessert i folk med sykepleierutdannelse innenfor barnevernstjenesten? eller noe i den duren? Jeg vet ikke hvordan det er med barnehage, om du kunne fått lønn etter utdannelsen din der? Du kan jo også søke om jobb på poliklinikker, men der er det mange om beinet. Så er nok litt vanskelig å få en sånn jobb. Du får bare ringe runt å høre.
Zara84 Skrevet 21. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2011 Har allerede noe praksis fra barnevernet, og arbeidet engasjerte meg i stor grad. Dessverre må jeg mest sannsynlig ta videreutdanning for å få jobb der. Tenker på å ta familietarpi, men blir litt vanskelig nå som jeg har flere barn på vei siden jeg må pendle... Har også lyst å bli helsesøster, men utrolig vanskelig å komme inn dessverre. Har søkt i år for å se hvordan jeg ligger an... Barnehage har jeg også vurdert, men veldig få som tilbyr sykepleiere miljøterapeutlønn, men mulig om jeg er svært heldig. Takk for gode tips til dere da. Tar gjerne i mot flere.
spar ess Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 Ta pedagogikk og søk på jobb som lærar på helse- og sosialfaglinja på vidaregåande. Her som eg bur kan ein ta pedagogikken over to år, og førelesningane er nokon helger kvart semester. Som lærar må du nokon kveldar i veka til førebuing og rettearbeid, men dette kan du gjera heime, og i tillegg så har du jo mykje ferie (eller avspassering som det heiter på fint).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå