Gå til innhold

Psykopatisk nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang og komplisert historie kort, vi har en nabo som ikke har vært grei å ha med å gjøre det siste året. Alt vi gjør i hagen vår ringer eller skriver hun brev til kommunen om, og der er de dritalei hele mennesket har vi hørt.

Kommunen har vært i tomten vår og hatt en befaring og finner ikke noe å sette fingeren på. Nå har hun fått beskjed om at hun ikke får klage mer av kommunen, men vi har nå ingen tro på at hun kommer til å slutte.

I går når mannen min var ute i hagen å jobbet, så sto hun åpenlyst å tok bilder av han. Det synes ikke jeg noe om. Men hva kan en gjøre med sånt? Kan jeg gi beskjed om at hun blir anmeldt neste gang? Er det lov å stå å ta bilder sånn? Jeg vet at de ikke hadde synes det var noe kjekt selv og jeg vet jo ikke hva hun skal bruke bildene til.

Jeg kjenner at nervene mine blir mer og mer tynnslitt for hver dag, dette er nok det verste svangerskapet jeg har hatt psykisk sett. Det har vært mange våkenetter og diskusjoner pga det mennesket der. Jeg har fått råd om å ignorere hele mennesket, men det er søren meg ikke lett.

Er det noen med erfaring som vet hva en bør/kan gjøre i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anmeld henne for trakasering. Det og ta bilder er vel heller ikke lov uten tilatelse.

Skrevet

Så lenge du ikke er kjendis på noen måte, er det ingen som har noe med å knipse fotos av deg.

Anmeld! Evt gi dama en advarsel først, om at dere blir nødt til å anmelde henne hvis hun ikke lar dere være i fred.

Skrevet

Det er ikke lov å ta bilder av kjendiser heller på privat område. Reglene er nøyaktig de samme uansett om du er kjent eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...