Gå til innhold

Hvilken dialekt syns du er det peneste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv fra Haugesund og får alltid høre hvilken flott dialekt jeg har. Er ikke alltid enig selv da jeg syns at den høres skikklig fæl ut på tv og radio;)

Selv er jeg veldi svak for sørlandsdialekten, syns at den er helt nydelig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haugesund-dialekten er flott, ja:-)

Selv har jeg kanskje Vinje i Telemark (og områdene rundt) som favoritt.

Minst liker jeg min egen fra Oslo vest.

Skrevet

Elsker selv sørlandsdialekt :)) og om jeg fikk velge hvilken dialekt drømmemannen skal ha, så ville jeg valgt det :)

Skrevet

Jeg liker best Bergensdialekten. Den er så sexy!

Selv er jeg østlending og får ikke kjempe ofte høre hvor flott dialekt vi har :)

Skrevet

Jeg er dialektfan, syns de fleste dialekter er fine. Men de flotteste dialektene syns jeg er Arendal og Grimstad. Liker også Bergensdialekten godt.

Skrevet

Oslo-dialekten er finest :)

Skrevet

Jeg synes det er flott når folk holder på dialektene sine. Er selv fra Arendal og i følge alle kan det høres;)

Skrevet

Jeg liker best dialektene fra fjellstrøkene i Hedemark og minst sørlandsdialektene.

Skrevet

Sånn dialekt som han flotte Puls-treneren Yngvar Andersen snakker:) Er det Sogn?

Eller sånn som Odd Nordstoga prater. Er det Telemark? Holder en knapp på Andersen.....

Skrevet

Stavanger og Haugesund dialekt synes jeg er sjarmerende.

Skrevet

Nordlands dialekt,uten tvil! Rundt Narvik/Harstad-smelt... <3

Skrevet

Nordvestlandet er bra, men ikke for langt nord. Fra strilelandet og opp til nordfjord.

Skrevet

Jeg har alltid vært svak for sørlandsdialekten. Ellers liker jeg også godt Ålesundsdialekten;)

Bææææærgenserdialekten derimot........grøss!

Skrevet

Syns stavangerdialekten er utrolig sexy. Hehe, spiller liksom ingen rolle hvordan mannen ser ut, snakker han stavangerdialekt føler jeg meg tiltrukket:p

Skrevet

Har noen slektninger i Skien/Porsgrunn og jeg har alltid syns at de har en fin og behagelig dialekt å høre på.

Bodde noen år i Tromsø, og ble veldig glad i den dialekten og.

Har selv Bergensdialekt, og det er IKKE mye fint.

Skrevet

Syns trøndersk er fint jeg :) Fortrinnsvis Sør-Trøndersk.

Skrevet

uff. skien/porsgrunnsdialekt er ikke mye fin!! den er slurvete og slarvete og brei. å det kan jæ si for jæ snakkær sånn sjæl!!! bah....... men synes østfoldinger er hakket verre faktisk.

arendal/grimstad er vel noe av det verste jeg hører!! sånn dårlig halvskarring kombinert med en blandig av sørøst og vest. jeg grøsser!!!! gi meg heller en totning!!! "je ha itte peiling" med den tykkeste L'n i manns minne!!!!

jeg elsker å høre "sunnmørsk" og vinjemål... og stavangerdialekta gjør meg mo i knærne... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...