Gå til innhold

ang dette med helligdagene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

99% av befolkningen ser bare på påsken som en deilig tid der vi får litt ferie uten å bruke av feriedagene... Jeg gir faen i om naboen vasker vinduer i dag....og om han blir støtt av at jeg pusser opp inne i huset mitt i dag så tror jeg helt ærlig at jeg ler meg ihjel. Min mor er religiøs, men heller ikke hun bryr seg om andre gjør husarbeid eller annet iløpet av påska...hjelpe meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

I nabolaget i dag har alle ungene vært ute og lekt, naboene har vasket båt, rakt i hagen, pusset på utemøblene, grillet osv. En herlig dag med masse liv og røre i gata:-)

Skrevet

Ja, det er jo fint å kunne bruke disse dagene på å få gjort litt forefallende, samtidig som at man kan bruke tiden sammen med familien. :) Må le litt av dette helligdaghysteriet... Tror ikke jeg kjenner ei sjel som bryr seg egentlig...men så er vell vi norlendinger litt hedenske også ;)

Skrevet

Har saget ned trær i dag vi. I et boligfelt. Men det regner, så de vil vel heller at vi gjør det i dag enn en deilig solrik lørdag?

Bryr meg ikke en døyt om hva andre bruker påska til, hadde gladelig hatt fri en annen gang jeg om det hadde vært mulig. Tror ikke på gud, så det gir liksom ikke helt mening dette påskegreiene.

Skrevet

Vel, her sagde naboene kantstein idag, ikke spesielt hyggelig dur som varer en hel dag når en er ute og slapper av og koser seg på terassen. Om folk gjør "stille" ting som å henge opp klær, male etc bryr meg midt i **** men bråketing kan en spare seg for i helligdagene i påsken, men det er min mening. Nå vet jeg at noen av naboene er av samme oppfatning, så de som sagde stein idag blir sikkert uglesett noen dager hehe.

Skrevet

påske og helligdager er oppskrytt ;)

hilsen ei som sitter på jobb.

Skrevet

enig i at sånne bråketing er unødvendig, men det gjelder igrunnen en hvilken som helst fridag, så sånn sett er det akkurat like irriterende om en nabo sager kantstein i dag eller eller en hvilken som helst lørdag!

Skrevet

Jeg forstår ikke at dette skal være så vanskelig og uforståelig for folk.

I følge kristen tro skal hviledagene/høytidene holdes hellige, Kristne lar derfor være å gjøre arbeid i høytidene. Andre lar være å gjøre arbeid i høytiden ut av respekt for de troende. Andre igjen velger å gjøre arbeid i høytidene, fordi de ikke er religiøse og/eller mener at dette er hensyn de ikke trenger å ta.

Er da ikke verre enn det? Folk er forskjellige.

Det er uansett så få kristne igjen her i landet at de godt kan avlyse alle høytidene for min del, så kan folk jobbe i stedet. Evt kan de som er troende ta ut ferie de dagene de mener det er viktig å feire høytid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...