Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Det er en sykdom, det er veldig plagsomt, og det er ulike måter å behandle det på etter hvilken bakterie som har infisert huden. Det er stor fare for tilbakefall og det er veldig smittsomt. Det kan også være veldig smertefullt! Men litt forkjølelse og omgangsyke i barnehagen det er visst full krise, men brennkopper skal man helst spre rundt seg. Forstår ikke helt den.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Det er den samme bakterien som forårsaker vannkopper, visstnok. En sjelden men farlig mulighet, er at det kan utvikle hjernehinne betennelse. Bør tas alvorlig ja, men ikke nødvendig å være hysterisk heller. Dekk til sårene, vask og sprit hendene og oppsøk lege. Hilsen lege
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Vannkopper er en infeksjon forårsaket av virus. Brennkopper er en infeksjon i huden forårsaket av ulike typer stafylikokker. Hilsen en som ikke er lege, akkurat som deg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Skikkelig busted. Har også hørt at vannkopper og brennkopper har samme årsak. Og helvetesild, når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 Vankopper og helvetesild har samme årsak. Den som har hatt vannkopper kan få oppblussing av helvetesild senere i livet. Vannkopper kan også gi betennesle i hjernen. Denne infoen finner jeg på lommelegen.no og dobbeltsjekker med legen jeg har i hus. Det er ikke samme årsak som brennkopper, som fremdeles er en bakteriell infekson. Brennkopper behandles med antibiotika, enten rett i blodet, med mixtur, tabeletter, eller i form av salve. Alt etter hvilken bakterie det er som har forårsaket infeksjonen hos den gitte pasienten, alder, allmenntilstand etc hos pasienten. For små barn, for syke barn, eller for alle med nedsatt immunforsvar kan brennkopper være farlig, og foråsake blodforgiftning. Men stort sett er det sankk om en plagsom ufarlig infeksjon i huden. Behandling av brennkopper er antibiotika og må foreskrives av lege, da det er reseptpliktige medisiner.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Mistemann her fikk ikke komme i bhg så lenge brannkoppen ikke var tildekket. Han fikk den rett ved siden av munnen så det var vanskelig at plasteret hang fast. I tillegg til brulidinkrem så gikk han en uke på antibiotika... Han var hjemme en uke.. Og når eldste min fikk vannkopper ble pappa "smittet", han fikk helvetesild. Mye verre enn vannkopper sa han..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Man er jo ikke syk selv om man har brennkopper. Og så lenge man kan dekke de til så kan man være på jobb, skole eller barnehage. så lenge de som jobber i barnehagen eller skolen vet det. Man skal ikke plukke på de, og heller ikke la andre ta på de. Så lenge det ikke er noen av foreldrene som skal smøre da. Jeg har hatt brennkopper 2 ganger, var ikke særlig smertefult. Heller plagsomt. Var ikke hjemme fra skolen, men hadde ikke gym. Dusjet ikke sammen med de andre kan man si. Fikk heller ikke bade, noe som var kjipt siden det var sommer. Andre gangen fikk jeg en brennkopp. Ble smittet av sambo. Eldste datra har hatt det. Var ikke noe særlig plaget av det. Men måtte passe på og dekke det når ho var i barnehagen. Du hysterisk HI.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 Det er kanskje greit å ha et litt bredere erfaringsgrunnlag enn seg selv og ett barn før man kaller andre hysterisk! Ene barnet mitt fikk et så voldsomt brennkoppeutbrudd at han fikk feber, følte seg dårlig og hadde over 40 sår over hele kroppen og måtte på 10 dagers antibiotikakur i tillegg til smøring og rensing. Det gikk over, men etter tre uker dukket det opp igjen, heldigvis i mildere utgave. Så om jeg skal trekke konklusjon ut fra MIN erfaring, så er brennkopper slett ikke til å spøke med.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 meg selv, et barn og samboer. Og nei, jeg er ikke ekspert. Men skulle jo tro av HI at brennkopper var noe fryktelig greier. Kanskje greit og høre at det ikke trenger og være farlig?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 Heller at barna har en dag eller to i senga med omgangsyke, enn å bli infisert med brennkopper. Ingen av delene er kjempe farlig, men det er jaggu meg mer styr med brennkopper, og det er også verre for barna. Synest det er så rart at folks holdninger er omvendt, forstår ikke helt den. Brennkopper skal de sendes ut med, men om man ikke overholder minst 48 timer karantene på feber eller oppkast, så er man en ekstremt egoistisk som forelder, både i forhold til de man kan smitte og barnet selv. Der overdriver man mer i den andre retningen. Ser ikke at jeg har overdrevet probelmene med brennkopper, les hovedinnlegget en gang til :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå