Gå til innhold

Andre som sover dårlig/lite nå på slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å få sove om natten, jeg sover lett og om jeg sover så våkner jeg hver eneste time. På dagtid er jeg supertrøtt, men prøver å la la være å sove slik at eg skal få sove om natten. Andre som har det slik og hva gjør der ev. for å få sove? Jeg er i uke 39, straks 40.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sovet dårlig hele 3. trimester, og forsåvidt deler av 2. tri også. Men har sovet litt bedre nå siste uken. Forskjellige grunner til at jeg ikke har fått sove da. Vanskelig å finne god stilling, får vondt i hofter og bekken når jeg ligger for lenge i en stilling, vondt og vanskelig å snu meg, jeg er kokvarm, og er stortsett klam av svette hele natta, må opp på do. Også en toåring som har det med å våkne enkelte netter.

Er ikke så mye å gjøre med, det er bare sånn. Jeg prøver å ikke henge meg så mye opp i det, det gjør det i grunn bare verre. Jeg vet også at det ikke blir særlig bedre når babyen er kommet, så tar det som en forberedelse.

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg sover godt enda, heldigvis. Selv om jeg nok er opp hver 2 til 3 time for å gå på do. Noen ganger blir jeg også liggende litt våken før jeg sovner igjen. Jeg har lest flere plasser at om man ikke får sove på natten kan det være lurt å sove på dagen, fordi at det kan bli stor påkjenning og gå inn i fødsel om man har mye søvnmangel. Så mitt råd til deg er å sove litt på dagen, slik at du iallefall får noe søvn...

Skrevet

Jeg sover også dårlig og er mye oppe på do på natta.. Våkner hver 1-2 t og vet at det ikke blir noe bedre når babyen kommer ut så har funnet meg i det og er glad bare jeg sovner. Noen uker tilbake kunne jeg ligge våken en hel natt jeg og ikke få sove, DET var slitsomt.. Jeg pleier å sove litt på dagtid hvis det blir en helt tullete natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...