Gå til innhold

Termin i går - brunlig utflod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin i går, og har en del brunlig utflod. Ikke så ille at jeg ser det er farget hvis det går "rett i trusa", men hvis jeg bruker hvitt truseinnlegg så ser jeg at utfloden, som det er mye av, er tydelig brun.

Jeg kjenner mye liv så antar jo at alt er bra med baby, samtidig er jeg redd for at det kanskje lekker fostervann og at det er dette som er møkkete og gir farge til utfloden... og møkkete fostervann er vel ikke bra?

Slimproppen har ikke gått som jeg har fått med meg i hvert fall.

Burde jeg ringe føden og høre, eller er det i overkant hysterisk så lenge jeg kjenner mye liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger nok ikke å bekymre deg.

Brunlig utflod er bare et tegn på at livmorhalsen jobber og gjør seg klar til fødsel.

Det er helt normalt å begynne å blø litt de siste dagene før fødselen starter.

Fostervann kommer i større mengder, slik at du kjenner deg litt våt hele tiden, og så er det en helt annen konsistens enn utflod.

Mest sannsynlig betyr bare dette at fødselen er like om hjørnet, men det er klart at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Ingen her inne er leger (i det minste få av oss), men jeg vet at jeg selv bare hadde blitt kjempeglad for brunlig utflod dagen etter termin ;)

Lykke til!

Skrevet

er nok ingenting farlig. men ring føden å hør. selvom det skulle vært jordmødre eller leger her kan ikke de sjekke deg gjennom nett :)

Skrevet

Brunlig utflod kan vel være slimproppen det da.. Har du barn fra før? Jeg fikk brunrosa utflod (litt seig) rett før fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...