Gå til innhold

flere som slutter å røyke her?


luna82

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg var gravid på tirsdag :-) første gang og fryktelig skremmende, samtidlig veldig glad... ca 4+4 på vei....ga meg selv 2 dager på å slutte med røyken så i dag taes siste røyk.... både gleder og gruer meg...Prøvd å slutte mange ganger før, men dette må jo være toppen av motivasjon ;-) flere som har sluttet eller jobber med saken? hadde vært greit med litt støtte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,jeg og slutter å røyke. Har ikkr røyket mye før, ca 5-6 om dagen. Nå kutter jeg til en eller to. Trapper ned, og skal selvsagt være røykfri. Det var bare vanskeligere enn jeg trodde. :( tar bare et par trekk av gangen og stumper. Leste at et par trekk kan roe stresset mer enn det å ikke røyke kan .. målet er 0 røyk. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke, men snuser til vanlig. Sluttet cold-turky dagen jeg testen positivt (13dager etter befruktning). Motivasjonen kom fra litteratur om fosterlivsutvikling. Lett å tenke at mens det er så lite så er det kansje ikke like ille som litt lengre ut i svangerskapet, men der tok jeg feil! Så vidt jeg husker så er det i uke 4-5 embryoet begynner å "lage hjernen sin" og hjertet. Dette er veldig sensitive prosesser som må gå smertefritt og ikke nødvendigvis tåler mye dårlig miljøpåvirkning utenifra(røyk, snus, alkohol, bakterier fra mat,koffein osv.)

 

Håper dere klarer å kutte helt asap, Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke, men snuser til vanlig. Sluttet derimot cold-turkey dagen jeg testet positivt(12dager etter befrukting). Motivasjonen kom fra å ha lest om fosterlivsutvikling. Det er lett å tenke at det kansje ikke er så farlig helt nå i starten, men der tok jeg feil!

Embryoet "lager hjernen sin" og hjertet sitt i uke 4 og 5 (så vidt jeg husker). Dette er veldig sensitive prosesser som må gå feilfritt for å få friske barn og som ikke nødvendigvis tåler uheldig/dårlig miljøpåvirkning(røyk, snus, alkohol, mat-bakterier, virus osv).

 

Håper dere klarer å slutte helt asap, Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken jeg også, men trodde faktisk det skulle være mye lettere! Så må ærlig innrømme at jeg sliter litt..

 

Tenkte jeg skulle bestille meg en tidlig ul for å kunne se at det faktisk er noe der og at jeg må ta meg sammen, for akkurat nå tror jeg ikke hjernen min har fått med seg at det er et liv inni magen...

 

Lykke til dere, satser på å slutte straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser jeg å...men MÅ jo slutte.har også lest om hva som kan skje dersom man snuser..Har du noen gode tips til at det skal bli lettere å slutte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huuff, ja jeg røyker og har virkelig problemer med og slutte.. Desverre!

Klarte det ikke sist heller,men trappet ned til halvparten da og målet denne gangen er og kutte helt!

Lykke til,til oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør jo ikke røyke, det gjør jeg.....

Har sletet med og bli gravis siden 08... Og er heldig vis blitt gravid nå, er i uke 7. og røyker toppen 2 om dagen, 2 for mye.... men er ikke lett.. Så gleder meg til Ul i uke 8 for da bør jeg bare ikke røyke etter på.. Vi ha dette barnet..

Så lykke til jenter;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

endeg klart å slutte å røyke! :D en uke siden siste trekk!!! føles bra! Håper dere andre og klarer det, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...