Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 En bekjent av meg har nettopp fått baby, de har fått beskjed på ultralyden at de skulle få en jente og hadde funnet navn og alt. Jeg har fortalt henne navnet som jeg vil ha på min gutt som jeg skal få om to mnd. Og da sa hun at hun hadde aldri hørt den kombinasjonen før (to navn) og at det var et flott navn. Nå kom det ikke noe jente ut, men en gutt... Dette er noen par dager siden og i dag kan jeg lese på facebook at hun har kommet hjem og at hun og ***** (navnet som jeg vil ha på min gutt har kommet hjem). Jeg sitter her og koker av sinne, aner ikke hva jeg skal gjøre av meg. Er helt fortvilet, jeg bruker jo dette navnet når jeg snakker om babyen i magen min, skal jeg plustelig måtte bytte navn nå? Vi har en del felles kjente og venner, så om vi har samme navn på ungene våre blir det jo bare rart... Jeg er sikkert full i hormoner her, men dette har virkelig såret meg, og jeg aner ikke om jeg skal gi beskjed eller ikke..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Fy faen jeg hadde også blitt forbannet!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Uakseptabelt, bare til å gi beskjed. Det eneste du kan gjøre er å finne et nytt navn...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Hadde blitt forbanna og jeg hadde ikke nølt 2 ganger med og fortelle henne det! Hvis dere har felles venner og slikt så vet vel "alle" at det navnet var "ditt"??? Så jeg hadde ikke funnet et nytt navn, men brukt det opprinlige navnet. Syns at dette var dårlig gjort selv om ingen kan si at de eiger et navn..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Skjønner godt du blir forbannet av det. Det hadde jeg blitt og. Jeg hadde sagt fra til henne hva jeg syntes om det jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Hvorfor kan ikke bagge guttene ha samme navn? Jeg har vokst opp som et av tre søskenbarn med samme navn. Det har bare vært hyggelig og gitt oss en spessiell samhørighet. Ta det heller som et komplemang at hun likte navnet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Jeg hadde blitt forbanna, gitt beskjed om det, og uansett kalt gutten min det jeg hadde tenkt. Min het "Thomas" i magen fra jeg var 4 mnd på vei og ingen i verden kunne ha endret på det! Og sånne folk vil man jo gjerne ikke ha så mye kontakt med uansett, så det er jo ikke sikkert dere treffes så ofte. Livet forandres, folk flytter eller får ny omgangskrets. Barnets navn blir det samme uansett!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 fyfaen så dårlig av hun veninna di! jeg hadde beholdt navnet, det er ikke du som skal finne et nytt navn!
Himmel og hav Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 Hva blir du forbanna for? Ingen eier et navn! Selv om du har kommet på dette til ditt ufødte barn, så er det ikke ulovlig for noen andre å bruke det. Dere har vel samme smak, da, når det gjelder guttenavn, og det kan jo hende at de hadde kommet på det navnet allikevel, om du ikke hadde sagt det. Gi barnet ditt det navnet uansett, når han blir født. Siden dette bare er en bekjent så kommer dere vel ikke til å gå så mye i surr. Om du allikevel ønsker å være trompete, så kan du jo erklære høyt og tydelig til alle du møter at det var du som fant på navnet først. Utover det så har du ingen "sak", og ihvertfall ingen rett til å kreve at de skal skifte navn. Og du...tenk hvor flaut om du lager een kjempehurlumhei rundt dette navnet nå, og så, når babyen din blir født så passer ikke navnet til han allikevel. Det har skjedd mange jeg kjenner!
Tante Blås Squaw Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 Jeg ville fortsatt brukt navnet jeg hadde tenkt )
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #12 Skrevet 21. april 2011 Jeg hadde kommentert på facebooken hennes. Gratulerer med den nyfødte. *kanskjeenkommentaratdetbleguttogikkejente* og nææææi så koselig, likte dere navnet vi hadde valgt til vår lille såå godt. Og deretter brukt det selv, om jeg virkelig likte det så godt. De ungene er jo ikke sikkert om vil ha noe med hverandre å gjøre uansett.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 Bruk navnet du liker til din lille sønn! Når de kommer til en viss alder så er ikke det noe spes med kontakt dem imellom, det er kun når de er babyer at det er vanskelig. Ville også gitt beskjed (på privaten) at jeg synes det er noe over streken å "ta" ditt navn på den måten, særlig uten å spørre først. Det hadde vært folkeskikk å spurt i alle fall. Tipset om facebook var lurt. Så får du tatt tilbake "hevden" på navnet du hadde klekket ut, så står hun igjen og er copycat. Lykke ti!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Det er slike situasjoner som får meg til å være glad for at vi holdt vårt navnevalg hemmelig til barnet var født.... Har skjedd flere i ganger i vennekretsen at folk har "stjålet" hverandres navn, og det har resultert i uggen stemning og baksnakking i lang tid. Vi har flere navn oppe til vurdering denne gangen, men vi holder kortene tett til brystet
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 Hade bare skrevet på facebooken hennes "Gratulerer" Så hyggelig at dere valgte samme navn som oss"
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 Det var bedritent gjort. Jeg ville også skrevet på facebooken hennes. Sen ringt henne og sagt at du blir skikkelig lei deg. Og poengter hvor rart og teit det kommer bli at gutta skal ha samme navn. Gjør det klart at din baby allerede heter dette navnet, og det vil du ikke forandre på. Har du sagt noe til deres felles venner, kanskje noen av dem kunne snakket med henne?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #17 Skrevet 21. april 2011 Nå har jeg alltid sagt at man "eier" ikke et navn, men den som får baby først må få bruke navnet. Men dette var stygt gjort! Hadde blitt så forbanna! Av og til vet man hva babyen skal hete lenge før fødselen. Det gjorde jeg med min første. Hadde blitt helt feil hvis han hadde komt ut og jeg måtte finne et nytt navn, for jeg var så skråsikker på det navnet... Hadde gitt beskjed ja! Eller jeg er jo ikke tøff nok til det, men hadde blitt så sint at jeg ikke hadde klart å snakket mer med denne "venninna"!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #18 Skrevet 21. april 2011 Dette har skjedd meg TO ganger! Med førstemann valgte et vennepar som bor et godt stykke unna navnet vi hadde valgt, da de fikk barn 3 mnd før oss.. Jeg ble helt paff! Andre gang ble jeg spurt hvilket navn jeg skulle ha på nestemann, jeg sa jeg ikke ville si det, da jeg har brent meg på det engang tidligere. Da sa venninnen min at jeg bare kunne si det, fordi de hadde navn på babyen i magen som de ikke ville rokke på. Hva skjer, jo de tar både sitt navn og mitt og lager dobbelnavn ut av det! NÅ har jeg lært!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #19 Skrevet 21. april 2011 Jeg hadde gitt beskjed og blitt fly forbanna rett og slett. SKulel ikek sagt noe om det var et vanlig navn, men når hun aldri selv har hørt kombinasjonen før du nevnte det. Skikkelig respektløst av henne. MEN kan jo hende hun skjønenr at det er dårlig gjort og ganske rart osv om du sier det til henne slik at de finner nytt navn. Babyen er jo ikek akkurat døpt enda..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #20 Skrevet 21. april 2011 Signerer 15.47, hadde sendt henne melding på facebook:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå