Gå til innhold

Hvordan introdusere barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart ett år er gått siden barnet ble født. Barnefar har kun sett barnet en gang da hun var tre måneder gammel, men ingen far-datter forhold den gangen fordi vi var usikre på om han var faren. Men nå er altså testen kommet, og den viser at han er pappa.

Men alt skal man undre seg over når livet våres tar en så positiv vending. Hvordan presentere far og hvordan skal de få et godt forhold til hverandre? Hvordan få de til å knytte seg?

Jeg og barnefar er ikke sammen, så han bor ikke sammen med oss..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet kun er 1 år vil det ikke forstå noe særlig uansett. La far bli kjent med barnet ved at far kommer på besøk noen ganger til deg. Så kan han passe barnet noen timer og deretter utvider dere gradvis til ønsket samvær.

Skrevet

Takk for svar.. Blirlikevel rart, klarer ikke å se for meg at kun det blir en suksess.

HI

Skrevet

det er akkurat som når man introduserer en blivende stefar.

man begynner litt om litt og "øker" så besøkene till barnepass og så vips så er dere der...

det var så jeg og min eks begynte, dattern var da 2 år,og nå som det er slut mellom oss etter 1 år er lilljenta fortsatt glad i meg, og ser på meg som en pappa nr 2 enda hun bare er snart 4 år.

så det er ikke så vanskelig og få det til bare barnefaren er intressert å møte sin datter da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...