Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) 2) Hva var favoritt leken din ? 3)Hva så du på barnetv? 4)Hvilken bøker leste du ? 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? 6)Hva var det beste du fikk til middag ? 7)Hvordan gotteri spiste du? 8)Yndlings sangen din? 9)Var du mamma eller pappa jente ? 10) Hva het bestevennen din ?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) 1985 2) Hva var favoritt leken din ? Bygge hytter i skogen 3)Hva så du på barnetv? Portveien 2 4)Hvilken bøker leste du ? Alt jeg kom over. 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? Brun 6)Hva var det beste du fikk til middag ? Joika og kylling med ris 7)Hvordan gotteri spiste du? Japp, men bare på lørdager 8)Yndlings sangen din? Sarajevo med Kine 9)Var du mamma eller pappa jente ? Pappa 10) Hva het bestevennen din ? Helene
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #3 Skrevet 20. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) - 1991 2) Hva var favoritt leken din ? - biler! 3)Hva så du på barnetv? - fraglene 4)Hvilken bøker leste du ? - Roald Dahl. Georgs magiske medisin var favoritten 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? - grønn, tror jeg 6)Hva var det beste du fikk til middag ? - fisk! 7)Hvordan gotteri spiste du? - det jeg fikk 8)Yndlings sangen din? - det husker jeg ikke 9)Var du mamma eller pappa jente ? - pappa jente:) 10) Hva het bestevennen din - Elisabeth
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 1. 80-tallet 2. hoppe strikk 3. Tøydukke Anna, Postmann Pat 4. Leste MYE. mest spenning. Frøken detektiv og bobsey-barna b.l.a 5. Turkis utenpå og sennepsgul inni (skjønner ikke helt at jeg fikk sove) 6. Fiskeboller eller stekte pølser 7. Potetgull mog melkesjokolade 8. Hørte mye på musikk og tror ikke jeg hadde en favoritt i mer enn ei uke. 9. Mammajente (mamma og pappa var skilt og vi bodde hos mamma og var sjelden hos pappa) 10. Jeanette, Linda og Camilla
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 1. 1980 2.En dukke som het Martin 3. Redda, joppe, Hi man, tøydukke anna, heidi, Gullars,portveien 2 ,frida ,fragglene,ronja røvedatter. 4.Bobsey barna, julius , heidi 5 Rød cord 6. Lungemos 7.Lion 8Grevling i taket ( vi hadde en grevling som bodde under søpplekassa ) 9.Pappa 10. Martin
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 1) 1989 2) Dukken Oda. 3) Portveien 2 og Huset med det rare i (med mer) 4) Alt, men spesielt glad i Karsten og Petra + Knerten. 5) Grønn-aktig. 6) Grøt (var i hvert fall det en periode, klarer ikke å huske så langt tilbake). 7) TV-mix! De selger fortsatt samme pose i dag. 8) Tror ikke jeg hadde noen. Men hvis jeg skal nevne noe må det ha vært Byssan Lull eller noe i den dur. 9) Mamma-jente. 10) Ingvild.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 1 ) Født i 1975 2) Lego 3) Vi på Saltkråkan 4) Det meste av Astrid Lindgren 5) Blå 6) Spagetti m/ kjøttboller og tomatsaus 7) Knott, Seigmenn, Hobby og Melkesjokolade 8) "Den glade familie" 9) Ingen av delene. Var morfar-jente 10) Elin
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) tidlig 70-tall 2) Hva var favoritt leken din ? Alt mulig, men systematiserte alt 3)Hva så du på barnetv? Nei ikke før jeg var 7. Da fikk vi tv. Husker leikestove 4)Hvilken bøker leste du ? Alt jeg kom over - Katitsy eller noe sånt gjorde sterkt inntrykk 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? Både den jeg lå i og dukkevogna var blå 6)Hva var det beste du fikk til middag ? fiskeboller i karrisaus 7)Hvordan gotteri spiste du? husker ikke 8)Yndlings sangen din? husker ikke 9)Var du mamma eller pappa jente? litt begge deler, men likest pappa 10) Hva het bestevennen din ? mette
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) 1981 2) Hva var favoritt leken din ? Var stort sett ute og lekte, men var glad i hoppestrikken min;) 3)Hva så du på barnetv? Bombi bjørnene og to hus tett i tett 4)Hvilken bøker leste du ? tåke morgedalen 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? rød fløyel 6)Hva var det beste du fikk til middag ? fiskepudding i hvit saus 7)Hvordan gotteri spiste du? det jeg fikk, men bare på lørdager;) 8)Yndlings sangen din? bom bom badila lighet eller noe i den duren 9)Var du mamma eller pappa jente ? mamma 10) Hva het bestevennen din ? Grethe, kristine, lene
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 1) 1970 2) Lekte mye mor, far og barn 3) Lekestue, Colargol, Klabb og Babb, Verdens sterkeste bamse mm. 4) Anne Cat. Vestly bøker. 5) Grå og hvit smårutete Simo 6) Stekte røkte pølser 7) Barne-tv pose (tror jeg det het). 8) Elsket platene(!) med Eivind Løberg og Stian med sekken 9) Pappajente 10) Børt-Erik og Unni
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 1. født midt på 70-tallet 2. var stor fan av Brio tog 3. Lekestue med Vibeke Sæter! 4. Favoritten da jeg var i barneskolealder var bøkene om den lille vampyren Rydiger Von Schlotterstein. 5. Gul sportsvogn i plast. Skrekkelig stygg!! 6. Pølser tror jeg. Var skrekkelig småspist (kunne det ikke bare fortsatt slik?? ;o) 7. Sukkertøy. Likte ikke sjokolade og potetgull. Potetgull liker jeg fortsatt ikke. 8. husker ikke favorittsang 9. Mammajente 10. Bestevenninnen min het Karine.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 21. april 2011 #12 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) 1990 2) Hva var favoritt leken din ? elsket å leke med scala og belleville 3)Hva så du på barnetv? lillis butikk, sesam stasjon, 4)Hvilken bøker leste du ? hestebøker fra ponniklubben :/ 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? svart 6)Hva var det beste du fikk til middag ? kylling eller koteletter 7)Hvordan gotteri spiste du? det jeg fikk "gammeldags" godtei mamma ga oss ikke "moderne" goderi i rare farger, så gikk i skolekritt ren sjokolade ol.. 8)Yndlings sangen din? ABBA kom litt tilake et år digget mama mia 9)Var du mamma eller pappa jente ? Mamma <3 10) Hva het bestevennen din ? Beatrice, Hedda og Ida
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 1) Jeg er født i 1984 2) Favoritt lekene mine var kosedyr,biler og dukker 3) På barne-tv så likte jeg best fragglene, Kalle Klovn og Familien Bjørn 4) Jeg leste Guro bøkene av Anne Cath Vestly, Bøker fra Astrid Lindgren,også Elisabeth serien 5) Vogna mi var Grå 6) Favoritt middagen var chips og ett eller annet ) 7) Av godteri så spiste jeg bamsemums, bug, hobby, og alt mulig annet:o) 8) Jeg hørte på det meste av Jannicke Abrahamsen, ellers så hørte jeg på kassetene til store søsteren min 9) Jeg var nok litt av begge deler, men tror jeg var mest mamma jente 10)Mine bestevenner het Marthe, Tor-Gunnar og Elisabeth
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Må bare legge til absolutt favoritt barne tv var flukten fra dyreskogen! hadde det gått enna hadde jeg nok fremdeles sett det "ikkje få pankk!"
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 1) 1987 2) En grønn dukke vogn som jeg putta kattungen oppi + en turkis dukkeseng som jeg selv krabba oppi. 3) Sesam Stasjon 4) Tassen 5) Usikker. Tror den var rød. 6) Fiskeboller. 7) Potetgull (salt). 8) Mikkel Rev. 9) Pappa-jente. 10) Silje.
Blabb00 Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 1 ) Født 1992 2 ) Favorittleken var vell å være ute å leke 3 ) Sesam stasjon 4 ) Leste aldri bøker 5 ) Brun 6 ) Kjøttkaker og poteter - Hjemmelaget pizza hver lørdag. 7 ) Det beste godteriet var gomp Slike små avlange gummidrops. 8 ) Husker ikke. 9 ) Absolutt en pappajente 10 ) Hanne
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #17 Skrevet 21. april 2011 1. midt på 60-tallet 2. Tjorvendukken min 3.Det som gikk. Det var tross alt bare barneTV på tirsdag, torsdag og lørdag. Bortsett fra når det var Pompel og Pilt, de får jeg fortsatt grøssninger av! 4. Mormor og de 8 ungene, Aurora, og etterhvert som jeg ble eldre: Ina- serien, GGP bøker og serien om Britta og Silver. 5. Beige 6. Kjøttkaker i brun saus 7. Alt jeg fikk. 8. "Nå skinner sola i vinduskarmen" 9. Pappajente 10. Jorun
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #18 Skrevet 21. april 2011 1.70 tallet. 2.babydukker 3.Labbetuss,Collargoll,To gode naboer osv. 4.Pippi,barna i bakkebygrenda bla. 5.Den var sennepsgul :-D 6.Rømmegrøt 7.Husker ikke 8.B-bylivet og Knudsen og Ludvigsen 9.Ingen av delene.Var ei mormorjente 10.Lavrans.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #19 Skrevet 21. april 2011 1988 boksen går, også hadde jeg verdens beste bamse portveien2, sesamstasjon, emil alt jeg kom over, men elsket å lese kabalmysteriet og ronja røverdatter vet ikke jeg pannekaker det jeg fikk alt av guns n' roses <3 Lise
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #20 Skrevet 21. april 2011 11.40 igjen glemte spm 9: mamma-jente (bodde ikke med pappa, og så han ikke så utrolig mye)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #21 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) 83 2) Hva var favoritt leken din ? My Little Pony 3)Hva så du på barnetv? Portveien 2 4)Hvilken bøker leste du ? Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, Mormor og de åtte ungene, Aurora i blokk Z 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? Mørkerød 6)Hva var det beste du fikk til middag ? Blodpudding 7)Hvordan gotteri spiste du? Potetsticks 8)Yndlings sangen din? Like a Virgin (til foreldrene mine sin store fortvilelse) 9)Var du mamma eller pappa jente ? Mammajente 10) Hva het bestevennen din ? Bente, Lena
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #22 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født? 70-tallet, 1979 2) Hva var favoritt leken din? Barbiedukka mi som het Elisabeth Andreasson! (ihvertfall etter gp 1985!) Ellers var jeg mer en ut-i-skogen-opp-i-trærne-jente, som bygde hytter og løp tundt med kniv i beltet! 3)Hva så du på barnetv? Hadde nrk, så var prisgitt det de sendte! Favoritten var "sommerkino" som gikk i sommerferiene! 4)Hvilken bøker leste du? Første boka leste jeg da jeg lærte og lese som 4 åring: Kroppen av Trond Viggo Torgersen, da spesielt kapitlet om hvordan et barn blir til. Etter hvert leste jeg alt jeg kom over! 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? Aner ikke! Sikkert brun eller rød.. 6)Hva var det beste du fikk til middag? Husker jeg var veldig glad i torskerogn med poteter og gulrøtter.. ÆSJ!! 7)Hvordan gotteri spiste du? Der var jeg nok altentende! 8)Yndlings sangen din? Burobengens vise. Gammel "tatervise" som pappa alltid sang på bilturer! 9)Var du mamma eller pappa jente? Ingen av delene! Men veldig bestemor/bestefarjente! 10) Hva het bestevennen din? Olav
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #23 Skrevet 21. april 2011 1 ) Når er du født ? (70, 80, osv tallet) - På slutten av 70-tallet 2) Hva var favoritt leken din ? - Elsket å leke ute, sommer som vinter. Sjelden vi lekte inne, uansett vær. 3)Hva så du på barnetv? - Lekestuen, Labbetuss o.l. 4)Hvilken bøker leste du ? - Da jeg ble gammel nok til å lese selv var jeg medlem i Disneys junior bokklubb, bøker jeg er glad i den dag i dag, og leser til min datter. Før det leste pappa i Donald Duck til meg! 5)Hvilken farge hadde du på vogna di? - Jeg tror den var i brun skai, sånn skikkelig diger limosin størrelse.. 6)Hva var det beste du fikk til middag ? - Middagen besto enten av poteter med fisk eller kjøtt, spaghetti, grøt eller pannekaker. Søndagsmiddagen var ukens høydepunkt! 7)Hvordan gotteri spiste du? 8)Yndlings sangen din? - Når pappa spilte gitar og sang "Old cotton fields back home" til meg 9)Var du mamma eller pappa jente ? - Jeg var en pappajente helt til jeg som fjortenåring opplevde at pappa sviktet oss og flyttet til en annen kvinne. Vet ikke om jeg har tilgitt ham det enda, 19 år etter.. 10) Hva het bestevennen din ? - På min egen alder var det Janne som var min bestevenninne, men min nærmeste nabo var Linda, som var 5 år eldre, som jeg var mye sammen med. Skjønner vel egentlig ikke helt at hun gadd å henge med en liten drittunge som meg.. Men sånn var det å vokse opp på landet, og vi var de eneste jentene i nabolaget (fem hus)..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #24 Skrevet 21. april 2011 1. Født: 1970-tallet 2. Favorittleke: Hjemmesydde bamser (moren min likte å sy). 3.Barnetv: Andungen Kvakkkvakk, lekestue, Astrid Lindgren-serier, Pernille og Herr Nelson. 4. Bøker: Alt jeg kom over på biblioteket, men Bobsey-barna, femserien og Katitsy (eller hvordan det skrives) var favorittene. 5. Vogna var brun. 6. Favorittmiddag: Pannekaker 7. Godteri: Salt og sur ufo, sherbits, champangedrops ++++ 8. Yndlingssang: Husker jeg elsket en Anita Hegerland kassett. 9. Jeg var nok pappajente. 10. Først Mariann. Hun flyttet, og da ble det Astrid.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2011 #25 Skrevet 21. april 2011 80 Lego, lego, lego Labbetuss husker jeg, fragglene Albert åberg, en disney klassikere i A4 format husker ikke navnet, senere bobsey barna og nancy drew, + + + Vogna er jeg usikker på. Den var brun cord fløyel. Mormor hadde meg oppi en grønn, rød og hvotrutete (ala burberry) Komlene til mormo, eller generelt alt mormor laget. Godter: dundersalt, bugg, små sjokolade til en krone, salte ufo, salte bjørner. Jeg husker når smågodtet kom i butikken *flau* Sang: aner ikke. Likte alt mulig som vi hadde. Pappajente Hilde, Veronika, Marte, A-J
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå