Gå til innhold

Søvn tips fra meg ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke om det funker for alle unger, men vi fant ganske tidlig ut at han faktisk sovnet fortere om vi ikke var i rommet. i begynnelsen var det en del skrik og sutring før han roet seg, men det tok ikke på langt nær så lang tid som de gangene vi satt inne hos ham og sang. så, nå gjør vi slik; putter ham i nattposen, smokken i munnen, et kosedyr i hver arm, sier god natt, setter på "plinkaplongen" (ficherprise spille uro som snurrer, lyser og spiler en veldig fin og rolig sang 3 ganger etterhvarandre i ca 10 minutter) og slukker lyset og går ut. STILLE!!! han er dønn tyst!

Tenker som så at om man først begynner å synge, og ungen ikke sovner med det samme, så vil den kanskje sutre og ha mer og mer og mer.. men han vet at etter at spilledåsen er ferdig, så skjer det ikke mer. han kan godt være våken en stund, men klager aldri. kanskje det bare er ham, virkelig ikke siker på om neste man blir like eksemplarisk, men skal i alle fall prøve samme oppskriften!!

har jo tenkt på at det er litt trist ikke å synge for ham på senga, men synging og lesing kan unnagjøres før, og holdes adskilt fra selve leggingen. jo mindre som skjer da, jo bedre tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...