Gå til innhold

Andre som fortsatt ikke har sendt søknad om foreldrepenger?


++juni2011++fødeklar!!!

Anbefalte innlegg

Synes det er så vanskelig.. :( Har termin i slutten av juni og vil helst være hjemme til barnehagestart i august 2012.. kanskje begynne å jobbe ett par dager i uka etter nyttår å drøye permisjonen på den måten? Vil helst være hjemme hele perioden også pga mistrivsel på jobb.. Noen gode forslag??! Mottas med stor takk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke sendt inn, men jeg har ennå ikke fått ks-datoen som jeg trenger.(får ks mellom 10-17 juni tror jeg ) Synes også det er vanskelig, og vil drøye permisjonen. Jeg skal få lagt inn lovpålagte ferier (jeg er lærer), og det kan utgjøre 21 dager. Jeg skal også ha fedrekvoten denne gangen. Ellers så er det mange som prøver å spare litt , og tar ut ekstra permisjon uten lønn på slutten.

Tenkte også å ta en tur på Nav, for å få hjelp til å fylle ut. Kanskje de har noen gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Får nok ta meg en tur til nav å få hjelp med utfyllingen og sånt jeg også,er vel det greieste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepengene er slik at du må ta dem ut fra SENEST tre uker før termin. :)

Så du kan like gjerne levere søknaden, ikke noe å vente med, da det blir uansett den samme datoen du skal skrive opp.

 

Greit å ha det i orden også, med tanke på behandlingstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes dere er litt sene her. Jeg fikk beskjed om å levere søknad så raskt som mulig etter uke 26, da de har behandlingstid på 3 mnder. Men det varierer vel fra kontor til kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke fått bekreftelse på termindato av jordmor enda heller.. Det skal jo legges ved søknaden,skal det ikke? Eller holder det med en kopi av helsekortet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse