Gå til innhold

Andre som fortsatt ikke har sendt søknad om foreldrepenger?


++juni2011++fødeklar!!!

Anbefalte innlegg

Synes det er så vanskelig.. :( Har termin i slutten av juni og vil helst være hjemme til barnehagestart i august 2012.. kanskje begynne å jobbe ett par dager i uka etter nyttår å drøye permisjonen på den måten? Vil helst være hjemme hele perioden også pga mistrivsel på jobb.. Noen gode forslag??! Mottas med stor takk!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke sendt inn, men jeg har ennå ikke fått ks-datoen som jeg trenger.(får ks mellom 10-17 juni tror jeg ) Synes også det er vanskelig, og vil drøye permisjonen. Jeg skal få lagt inn lovpålagte ferier (jeg er lærer), og det kan utgjøre 21 dager. Jeg skal også ha fedrekvoten denne gangen. Ellers så er det mange som prøver å spare litt , og tar ut ekstra permisjon uten lønn på slutten.

Tenkte også å ta en tur på Nav, for å få hjelp til å fylle ut. Kanskje de har noen gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Får nok ta meg en tur til nav å få hjelp med utfyllingen og sånt jeg også,er vel det greieste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrepengene er slik at du må ta dem ut fra SENEST tre uker før termin. :)

Så du kan like gjerne levere søknaden, ikke noe å vente med, da det blir uansett den samme datoen du skal skrive opp.

 

Greit å ha det i orden også, med tanke på behandlingstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, synes dere er litt sene her. Jeg fikk beskjed om å levere søknad så raskt som mulig etter uke 26, da de har behandlingstid på 3 mnder. Men det varierer vel fra kontor til kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke fått bekreftelse på termindato av jordmor enda heller.. Det skal jo legges ved søknaden,skal det ikke? Eller holder det med en kopi av helsekortet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stemmer, men du kan bare ringe jordmor og be dem sende deg en bekreftelse i posten. Min kom etter tre dager:)

Bedre å sende og få i gang prosessen. Vi hadde også vanskelig med å finne en god løsning, men fant ut at vi bare måtte ta oss sammen. 1,5 time senere var planen lagt og papirer sendt, det var en lettelse å bare ta noen beslutninger, regne litt tid og penger og sende av gårde...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi får bare ta oss selv i nakken å få bestemt oss for ett eller annet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte min så fort jeg var 26 uker, men det er fordi jeg skal ta ut permisjon 12 uker før termin da istedenfor 3. Ville ikke drøyd det for lenge, for det atr som regel en god stund å behandle. Litt under 5 uker siden jeg søkte og skal ha første utbetaling 29. april, men det ser ikke ut som om de rekker dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heller ikke sendt søknad om foreldrepenger enda...... :-( Har også termin i slutten av juni.... Har flyttet og har hadt nok å gjøre i den forbindelse, men den skal bli sendt i løpet av denne uka. Skal innom føderiket i ettermiddag og få bekreftelse fra jordmor. Vet jeg er ute i siste liten. Men det gikk raskt sist gang jeg sendte inn, så jeg tar det med stor ro. Om ikke så tar jeg en tur innom NAV og leverer den personlig...... :-) bor bare noen 100 meter fra NAV kontoret som vi sogner til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 3 Juni og sendte i uke 27, tror det er lurt å få den avgårde ganske kjapt.. Det er ikke lett å bestemme seg hva en skal gjøre, vi hadde bestemt oss for 10 mnd 100% lønn og 2 mnd ulønnet perm men så fant jeg ut at jeg da mister rett på sykelønn om jeg blir sykemeldt før jeg har jobbet noen månder etter permisjon og det tar jeg ikke sjansen på. Ble standard 12 med 80% og så håper vi på å klare å trikse til noe så tulla ikke må begynne i barnhage før høsten. Mannen er lærer så hjelper litt med lang ferie på han.

 

Er det forresten noen som vet om man får noe respons fra Nav om at de har motatt søknaden eller at den er under behandling? Er jo snart 2 mnd siden jeg sendte og har ikke hørt noe som helst, litt bekymret...Burde kanskje ringe og sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke noen bekreftelse på mottat søknad...

Men jeg fikk en telefon like før påske, fra en som satt og behandlet søknaden, så nå vet jeg at den er i rute! :)

 

Hvis det har gått to mndr uten å høre noe, ville jeg nok ha etterlyst den.

Det er jo isåfall ikke første gangen noe går i surr hos NAV! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...