Gå til innhold

helt rådvill her.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en mor som hele livet har slitt med deprisjoner og angst, hun har ikke jobbet på mange år, bor langt inne i skogen med masse hunder og katter, har isolert seg helt fra omverden uten om noen venner.

hun ruser seg, samme gjør vennene hennes.

hun spiller på samvitigheten min for å få låne penger, hun får livsopphold på 1200 i uka, som hun bruker på piller osv....

ringte hun nå og hu var drit forbanna fordi nav hadde stengt kl 12 i dag, og hu skulle komme innom der å få penger kontant...

hun fikk 1200 i går, som hun sa hu hadde brukt på klær, men hun hørtes rusa ut og drit forbanna for at ingen hjelper henne....

så nå fikk jeg slengt "ja det skal bli så jævlig godt med pizzabunn med jordbær syltetøy å god påske til deg!!!"

hun har heller ikke bil og de er kun vennene som doper seg som kjører henne, (når hun har penger)

jeg har heller ikke bil lappen og er alene med to barn hele uka, mannen jobber borte og er kun hjemme i helgene og da har han ikke alltid tid til å kjøre hu på butikken osv siden hun bor 3 mil unna oss.....

jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre mer....

hun sitter å sier til meg at hun kommer til å sulte ihjel, enda hun vet jeg ikke har råd til å låne hun penger, for jeg har nok regninger og to barn og forsørge selv.....

det er akkurat som om hun vil at jeg skal ha dårlig samvitighet for at hun sitter der og ikke har mat, for om jeg snakker med hun når jeg lager mat til en av unga eller middag, sier hu ting som "ja dere er heldig dere som har mat. jeg har kun en brød skælk jeg...."

lille babyen min har måtter få mme fordi jeg har lite melk, hadde masse før, men etter at mamma har begynt sånn igjen har det blitt bare mindre og mindre, (hun er sånn i perioder)

hører at hun er rusa i tlf, men hun nekter for det og sier hun bare er trøtt....

jeg tør ikke si imot hun for mye, for om jeg går litt imot henne, så sier hun at hun skal ta livet sitt.....¨

jeg er alenebarn og resten av familie har støtt oss ut....

så jeg har ikke noe familie uten om hun jeg heller, ingen andre enn meg som ser hvordan hun har det......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt kontakten med henne og drit i å ha dårlig samvittighet. Hun fortjener ikke at du bryr deg, rett og slett. Hun er et voksent menneske som selv velger hvordan hun vil leve sitt liv og du velger hvordan du vil leve ditt.

Skrevet

rart at nav gir henne penger, er hun rusmisbruker skal hun ha matlapp og handle for. (mamma fikk det en gang pga de ville stemple henne som rusmisbruker, og hun er total avholds)

har du prøvd deg på en avtale når det kommer til lån av penger til henne, at du handler det hun trenger så får hun det levert på døren? da får hun mat og ikke penger som hun tydeligvis bruker på andre ting

det er en trasig situasjon du står i HI, men jeg vil råde deg å ikke låne henne penger men heller handle for henne.

Skrevet

Hun har "valgt" denne livsstilen selv - og du kan ikke involvere deg. Si at du er der for henne, om hun har tenkt å ta imot hjelp - før det skjer, er det best for deg om du ikke involverer deg.

Hun er ikke din byrde - det er hun som er voksen. Hun må ta fatt på sitt eget liv og ikke dra deg ned i møkka med henne.

Skrevet

hun er flink til å skjule at hun missbruker piller og amfetamin, dem på nav vet det nok ikke......

jeg skulle gjerne handlet en gang i uka for henne og kommer med det, men problemet er at jeg ikke kommer meg dit! det er 3 mil og har ikke bil og er alene med to barn hele uka.

mannen jobber 15mil hjemme fra, mandag-fredag....

HI

Skrevet

de fleste butikkene har utkjøring av mat :)

men legg inn et tips til NAV om hva pengene hennes går til, hun vil ikke få vite hvem som har lagt det inn.

det er viktig at hun får hjelp og ikke bare penger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...