Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Naboen vår har vi ikke sett på dagevis og jeg har vært og ringt på hos han, men ingen åpner. Bilen hans står på parkeringsplassen og mobilen hans er avslått. Klarer heller ikke og se noe gjennom vinduene så kan ikke se om han kan ha fått et illebefinnende og dermed er hjelpetrengende. Jeg er bokstavelig bekymret da jeg sjelden bruker bekymre meg for denne mannen. Min mann sier det er hysterisk og ringe politiet da mannen kan jo for alt vi vet være reist til utlandet.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Vel, jeg har en venninne som to ganger har varslet politiet om naboer. Den første gangen var det en nær venn av henne som bodde i nabooppgangen, han var død. Siste gangen var det en som hadde fått et slags anfall og falt, han klarte å rope om hjelp, men hadde ikke hun hørt ham da hun gikk forbi døra, hadde det sannsynligvis endt ille med ham også... Kan trygt si at venninna mi sliter litt etter dette... Du kan jo ringe politiet, så sjekker vel de opp om han er hjemme eller bortreist...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Møtte han på søndag og han hadde ingen planer for påsken sa han, så veldig rart om han har reist på påskeferie sånn helt plutselig. Ingen av de andre naboene har heller sett han på flere dager:( HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 Ring inn en bekymringsmelding du, så hører du hva politiet sier. Flott med mennesker som bryr seg! Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Trenger vedkommende hjelp, så er det dumt å avvente. Har vedkommende reist på ferie, så har han/hun det sikkert bra, men det er sånt man ikke kan vite. Ring inn du, og si at du er bekymret. Vær forberedt på en del spørsmål. Mest sansynlig tar de en tur, sjekker, prøver å få tak i nærmeste pårørende el.l.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Synes det er flott at du bryr deg! Ring:)
Eeyore Skrevet 20. april 2011 #8 Skrevet 20. april 2011 Flott at du bryr deg! Vi hadde det samme med naboen vår over oss. Gikk 4-5 dager uten en eneste lyd, bilen var i garasjen og vi fikk ikke tak i henne på telefon. Hun var heldigvis bare dratt på hytta med ei venninne da, men ble veldig rørt over at vi brydde oss, spesielt siden vi egentlig ikke kommer så godt overens.. )
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #9 Skrevet 20. april 2011 Ring politiet, si at du er i tvil om hvordan du skal forholde deg og så vurderer de hvordan de skal forholde seg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #10 Skrevet 20. april 2011 Politiet kan finne ut hvem hans nærmeste pårørende er, og via dem få vite det om han burde være hjemme eller har dratt noe sted. Det er helt greit å ringe om man er reelt bekymret, så det mener jeg du skal gjøre. Trist, men påsken er også høytid for selvmord, så i verste fall kan det jo være det som har hendt. Ikke sikkert da, men jeg tenker lett den veien da en her jeg bor tok selvmord i går. Ligger mannen skadet og trenger hjelp blir han sikkert utrolig glad for at du ringte politiet. Er han død blir sikkert pårørende glad for at han ble funnet nå, og ikke om en ukes tid.... Ring!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2011 #11 Skrevet 20. april 2011 Det er ikke noe å lure på når du er bekymret. Fint du bryr deg. Ring 02800 med en gang. Så blir det opp til politiet hva de vil gjøre. Det er jobben deres.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 20. april 2011 #12 Skrevet 20. april 2011 Flere burde ha omtanke for naboene sine slik som deg HI! Ring til politiet og hør om det er noe de kan gjøre med, så har du ihvertfall gjort det du kan :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå