Gå til innhold

Fikk du strekkmerker?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du gikk gravid?

 

Jeg var heldig og fikk ikke ett eneste ett!

Ikke vet jeg om det var pga oljen og lotionen jeg brukte eller om det ligger i genene, men glad er jeg hvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. graviditet fikk jeg ingen. Smurte meg ikke.

 

2. graviditet, har termin om en uke, og fikk noen svake strekkmerker rundt navlen i forrige uke. Samt noen i midjen, men det er noen jeg hadde fra før 1. graviditet som bare er blitt mer synlig. Har ikke smurt med noe denne gang heller.

Jeg tror mer på å behandle innenfra enn utenfra, så har f eks tatt Omega 3 hele tiden.

Skrevet

Hele magen min så ut som et flammehav. FULLT av strekkmerker, og under og på siden av brystene.

 

Har ikke fått noen denne gangen :o)

Skrevet

Fikk noen prikker under magen i uke 38. i uke 43 hadde jeg til litt over navelen.

Skrevet

Fikk en del med eldste, men kun på overtid. Jeg gikk nesten 2 uker over termin, og en eller annen dag den siste uken skjedde det.

 

Med nr 2 fikk jeg ingen, og fødte da en uke før termin.

Skrevet

Jeg brukte mye olje og slik jeg også, og ble ikke spesielt stor. Men den siste uka fikk jeg strekkmerker på magen. Heldigvis synes de ikke noe særlig nå to år etter.

Skrevet

Ikke så my som en strek:) Kunn på puppene da melka kom for fullt den første uka etter fødselen.

 

Smurte mage og lår vær dag med olje eller krem hele graviditeten. (Men mest fordi jeg har eksem, og er tørr som en ørken hvis jeg ikke gjør det;) )

Skrevet

Smurte meg hver dag, de kom allikevel! Har på magen og litt på lårene. Men tror det ligger mest i genene. Mamma og mormor fikk også mye.

Skrevet

Har akkurat fått barn nummer to, og magen var veldig stor nå siste graviditet så trodde jeg kom til å få masse strekkmerker. Men neida, det ser veldig bra ut! :-) Har ikke smurt meg eller gjort noe for å slippe heller, for det tror jeg ikke noe på. Noen få merker har jeg jo fått, men det er jo bare hyggelig at det faktisk vises at jeg er mamma.. ;-)

Skrevet

Hudleger har gjentatt til det kjedsommelige at det ikke finnes en krem i hele verden som forhindrer strekkmerker. Strekkmerker oppstår i UNDERhuden, og det er ingen kremer som når så dypt, og som klarer å forhindre strekkmerker i å oppstå.

At noen har brukt krem og ikke fått strekkmerker forandrer ikke på det faktum, akkurat som det at noen røykere ikke får astma eller lungekreft forandrer på det faktum at det er farlig å røyke.

Skrevet

Fikk ikke et eneste et med noen av mine to..

Ikke har jeg smørt eller brukt olja heller!

Skrevet

Ingen strekkmerker, har født to barn på hhv 3500 og nesten 4500 g. Aldri smurt en dråpe ;)

Skrevet

Ja det er rart det der.. når ble det innkjørt i hjernene våre at krem skal hjelpe? Det er jo reklamen for produktene som sier vi skal smøre, for det hjelper.

Reklame har sterk makt over en stor gjeng sauer. (Jeg er intet unntak!)

 

Legen min fortalte at huden nærmest er vanntett (hvis den ikke var det..). Og at kremer som "liksom" skal trenge lenger inn enn ytterste laget er humbug.

For hvordan skal kremen trenge inn da? Med trykkluft?

Skrevet

Hehe, kanskje hvis vi lager mange små hull i huden med tynne nåler og dytter kremen nedi der...?

:)

Skrevet

jeg ser ut som et veikart over vestlandet på magen, helt ødelagt :/ Jeg var helt fri for strekkmerker ganske langt inn i graviditeten, men plutselig en morgen våknet jeg med illrøde merker over heeele magen :( Så neste barn får på en måte ikke gjort det verre på magen ihvertfall, men da skal jeg vel klare å få det over lår og hofter også :/

 

Hormoner som gjør det for min del, ifølge legen min er jeg en av de som burde fått ny hud på respet under svangerskapet, for mine er dype og brede, og tette!

Skrevet

Ingen krem, og ingen strekkmerker. Er nok genetisk dette med stekkmerker etc.

Skrevet

Med første barnet fikk jeg ingen, var bevisst å drikke nok vann og ta omega 3-6-9 for å gi kroppen smidighet innenfra. La på meg 12 kilo.

 

Andre gangen fikk jeg noen nederst på magen. Var ikke like flink med vann og omega pluss at jeg la på meg litt mer, 16 kilo.

 

Tredje gangen ble det noen til nederst på magen, alle er under navlehøyde og er nesten hudfarget så de er ikke "stygge".

 

Fjerde svangerskapet kom det ingen strekkmerker. La på meg 12 kilo og var ganske flink med å drikke vann og ta omega.

Skrevet

Ingen i noen svangerskap. Ingen i slekta fikk heller.

Skrevet

Fikk på brystene i første svangerskap, ingen i andre svangerskap og kun én strek mellom brystene denne gangen. Satser på at det ikke kommer flere, er straks termin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...